اخبارخارجی

حبس تعلیقی برای یک مسلمان به دلیل سردادن «الله اکبر» در فرانسه

آوای سنت : دادگاهی در فرانسه یک مرد را به دلیل سردادن «الله اکبر» و ایجاد وحشت در یکی از فروشگاه های این کشور به هشت ماه حبس تعلیقی و جریمه نقدی محکوم کرد.

به نقل از trtarabi، یک مرد مسلمان ۵۲ ساله را به دلیل سردادن الله اکبر باعث  وحشت در یکی از فروشگاه های این کشور شد، به همین دلیل دادگاهی در فرانسه وی را به هشت ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

این مرد ۵۲ ساله به پرداخت ۷۵۰ یورو جریمه شد و دوسال محرومیت محکوم شد. پیگرد یک مرد ۳۸ ساله همراه وی نیز منتفی شد.

این دو مرد وابسته به جماعت تبلیغ اسلامی بودند که در هفتم ژوئن در فروشگاه بزرگی در شهر سنت اتیین در یکی از راهروهای آن مرد ۵۲ ساله درحالی دستانش را بالا برده بود، سه بار شعار «الله اکبر» سرداد.

رفتار این مرد باعث ایجاد ترس در این مکان شد. یکی از مشتریان درحالی که فرار می کرد، کتفش دررفت. فعالیت های این فروشگاه به مختل شد و با پلیس تماس گرفته شد.

هنگام جلسه استماع در دادگاه در۲۹ ژوئن، این مرد گفت که این اقدام در واکنش به شنیدن خبر بازگشایی یکی از موسسه های مذهبی در شمال این کشور انجام شد. زیرا به دلیل شیوع کرونا و محدودیت بهداشتی بسته شده بود.

وی افزود: نمازش در فروشگاه یک واکنش عاطفی ازصمیم قلب بوده است و برای ابراز شادی نه جنگ.

نماینده دادستان که خواهان حبس یک ساله این دو مرد شد، گفت که این مرد ۵۲ ساله پیش از این نیز باعث ایجاد رعب و ترس در کلیسای شهر لیون در دسامبر ۲۰۱۶ میلادی هنگام تشییع جنازه شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن