اخبارخارجی

حفظ پنج جزء قرآن و کتابت ۱۰۰ هزار صلوات؛ مهریه دختر

آوای سنت : مهریه یکی از دختران روستایی در استان المنیا در مصر، حفظ پنج جزء نخست قرآن کریم و کتابت ۱۰۰ هزار صلوات بر پیامبر(ص) تعیین شده است.

به گزارش آوای سنت به نقل از “صدی البلد”، در شبکه‌های اجتماعی مصر، کمپینی با عنوان «مهر عروس؛ صلوات بر پیامبر(ص) و حفظ قرآن» به منظور کاهش هزینه‌ ازدواج، راه اندازی شده است.

در همین راستا، یک دختر دانشجو در یکی از روستاهای استان المنیا در مصر که حافظ قرآن کریم است و به عنوان معلم حفظ قرآن در جمعیت جوانان مسلمان مصر فعالیت می‌کند، در مراسم خواستگاری خود مهریه‌اش را حفظ پنج جزء نخست قرآن کریم و کتابت ۱۰۰ هزار صلوات بر پیامبر اکرم(ص) قرار داد.

پدر این دختر در این باره گفت: چیزی که برای من در ازدواج دخترم اهمیت دارد، انتخاب جوانی صالح برای ازدواج با اوست و آنچه در مراسم خواستگاری دخترم اتفاق افتاد، ۲۰ سال پیش در مراسم خواستگاری خودم نیز اتفاق افتاده بود. زیرا پدر همسرم هیچ خواسته مادی از من نداشت و ازدواج به آسانی انجام شد.

«اسلام عبدالنبی» دانشجوی جوانی که خواستگار این دختر بود نیز گفت: مراسم عقد، زمانی انجام خواهد شد که من بتوانم ۵ جزء اول قرآن را حفظ کرده و ۱۰۰ هزار صلوات بر پیامبر اسلام(ص) به صورت دست‌نویس کتابت کنم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن