اخبارخارجی

حل مسئله کردها به یک ضرورت تبدیل شده است

آوای سنت : سخنگوی HDP در اظهاراتی با اشاره به موضع گیری اخیر احزاب سیاسی در خصوص مسئله کردها دلیل این موضع گیری ها را تبدیل مسئله کردها به یک ضرورت اعلام کرد

ابرو گونای، سخنگوی حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به موضع گیری احزاب سیاسی در خصوص مسئله کردها عنوان کرد: «یکی از بزرگترین دلیل سوق کشور به پرتگاه اصرار بر جنگ در حل مسئله کردها است. ۴۰ سال است که بر سر این مسئله اصرار می کنند و راهی نمانده است که با این سیاست امتحان نکرده باشند. دلیل طرح مسئله کردها در روزهای اخیر از سوی جریان های سیاسی مختلف احتیاج فوری و مبرم جامعه به حل و فصل این مسئله است. حل مسئله کردها به یک ضرورت تبدیل شده است، از همین رو جریان های مختلف به طرح این مسئله روی آورده اند».

به نوشته خبرگزاری Mezopotamya، گونای در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «به تمام کسانی که ادعا می کنند که مسئله کردها را می توانند حل کنند اعلام می کنم: می دانیم که این مسئله در واقع با مبارزه ملت است که می تواند حل و فصل پیدا کند. تنها کافی است که بازیگران سیاسی مانع این راه نشوند. تنها کافی است که بر سیاست های جنگ و  درگیری اصرار نکنند. این مسئله ای است که به محض حل شدن نه تنها ترکیه بلکه تمام منطقه را آسوده خاطر خواهد کرد».

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن