اخبارخارجی

حمایت پاکستان از الازهر برای ارجاع مسئله توهین به پیامبر (ص) به دیوان بین المللی عدالت

آوای سنت :  به گزارش آوای سنت  نقل از « geo.tv»، رئیس شورای علمای پاکستان و نماینده ویژه نخست وزیر در امور هماهنگی های مذهبی اعلام کرد که اسلام آباد از تصمیم مسجد الازهر مصر برای ارجاع مسئله انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر (ص) در فرانسه به دیوان بین المللی عدالت (ICJ) حمایت می کند.

«حافظ محمد طاهر محمود اشرفی» در این باره گفت: الازهر که مرکز بزرگ اجتماع علمای مسلمان است می تواند تاثیر بسیار زیادی در حل مشکلات مربوط به مسلمانان داشته باشد.

اشرفی، پیامِ «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان را به شیخ الازهر منتقل کرد و گفت که اسلام آباد آماده حمایت از مصر در هر سطح است.

وی افزود: قطعنامه شورای همکاری های اسلامی در مورد کشمیر تایید موضع پاکستان در این زمینه بود.

رئیس شورای علمای پاکستان و نماینده ویژه نخست وزیر در امور هماهنگی های مذهبی همچنین گفت: پاکستان به تلاش خود برای وحدت و ثبات امت اسلامی ادامه خواهد داد و در از بین بردن تهدید افراط گرایی و تروریسم نقش خود را ایفا می کند.

«احمد الطیب» ، شیخ الازهر پیش از این اعلام کرده بود که همه کسانی را که به پیامبر اکرم (ص) توهین و بی احترامی کنند به دادگاه های بین المللی می برد.

وی در این باره گفته بود: ما به هیچ عنوان تروریسم را مرتبط با اسلام نمی دانیم اسلام و همه باید استفاده از این توصیف را متوقف کنند زیرا این مسئله احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جریحه دار می کند. این توصیفی است که با واقعیت مغایرت دارد و همه از چنین حقیقتی آگاه هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن