اخبارخارجی

 حمایت یک شرکت میانماری از قتل‌عام مسلمانان آراکان

آوای سنت : سازمان عفو بین‌الملل حمایت مالی یک شرکت میانماری از اقدامات ظالمانه ارتش این کشور علیه مسلمانان آراکان را ثابت کرد.

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی حمایت مالی شرکت «میانما اکونومیک هلدینگز» از اقدامات ظالمانه نظامیان ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی را که نقض حقوق بشر به‌شمار می‌رود، ثابت کرد.

براساس این گزارش بسیاری از اعضای هیئت‌مدیره و سهام‌داران نظامی این شرکت که در سال ۱۹۹۰ از سوی ارتش میانمار تشکیل شده است، در فهرست تحریم‌های آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا قرار دارند.

طبق سند ثبت‌شده این شرکت ۳۸۱ هزار و ۶۳۶ سهام‌دار خصوصی دارد که شماری از آنها پرسنل نظامی فعال و بازنشسته ارتش میانمار هستند.

سربازان عالی‌رتبه میانمار در پست مهم شرکت مذکور استخدام شده و برخی از آن‌ها به‌دلیل ارتباطشان با پاکسازی قومی در ایالت آراکان و موارد نقض حقوق بشر در ایالات کاچین و شان میانمار از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا و سایر کشورها تحریم شده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز پیش‌تر در گزارشی آورده بود که دو سرباز ارتش میانمار که ماه گذشته این کشور را ترک کرده‌اند، دستگیر و جهت حضور در جلسه دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات علیه بشریت که از سوی ارتش میانمار ارتکاب شده است، به لاهه منتقل شدند. این سربازان در اعترافات ویدئویی خود اعلام کردند که در کشتار و دفن مسلمانان روهینگیایی در گورهای دسته‌جمعی در شهرهای بوثیداونگ و ماونگداو مشارکت داشته‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن