اخبارداخلی

خدمات درمانی در مناطق محروم بیانگر عشق به هم نوع است

آوای سنت : زارعی کوشا گفت: اقدامات خیرین در حوزه سلامت و فعالیت پزشکان جهادگر در مناطق محروم و دورافتاده اقدامی خداپسندانه و بیانگر عشق به هم‌نوع است.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جریان بازدید از بیمارستان صحرایی سیار مالوجه در شهرستان قروه اظهار کرد: خوشبختانه امسال شاهد حضور مؤثر گروه‌های جهادی در چند نقطه از استان برای ارائه خدمات مختلف جهادی از جمله پزشکی بوده‌ایم.

او با اشاره به اهمیت حوزه سلامت خدمات در این زمینه را لازم و ضروری برشمرد و از مجموعه خیرین و نوآوران سلامت در حوزه چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی که خدمات رایگان را در نقاط محروم ارائه می‌کنند قدردانی کرد.

استاندار کردستان یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام شده توسط این مجموعه در منطقه مالوجه قروه با استقرار بیمارستان صحرایی جهت ارائه خدمات مختلف از جمله دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی و در صورت نیاز اتاق عملی هم ایجاد شده که عمل‌های جراحی در این ناحیه انجام شود.

زارعی‌کوشا فرصت را مغتنم دانست و از همه کسانی که در وادی سلامت با نیت خیر گام برمی‌دارند و برای مردم خونگرم این منطقه که به دلایل مختلف از جمله محرومیت و دوری از شهر تردد و مراجعه به پزشک برای آن‌ها امکان‌پذیر نیست فعالیت جهادی انجام می‌دهند را ارج نهاد و گفت: اقدامات ارزشمند خیرین در حوزه سلامت، عنایت و فعالیت پزشکان جهادگر در مناطق محروم و دورافتاده اقدامی خداپسندانه و بیانگر عشق به هم‌نوع است.

او مشارکت و فعالیت پزشکان جهادی در مناطق محروم را در ارتقای شاخص‌های سلامت تأثیرگذار عنوان کرد و از مجموعه خیران و کسانی که بستر خدمات پزشکی جهادی را در این مکان فراهم کرده اند قدردانی کرد.

لازم به ذکر است؛ موسسه خیریه نورآوران سلامت طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با همت جمع قابل توجهی از پزشکان و خیرین کشور راه‌اندازی و اداره می‌شود و قرار است به مدت سه ماه در منطقه مالوجه قروه مستقر و خدمات تخصصی چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی را به بیماران منطقه ارائه نماید.

خدمات دندان‌پزشکی اختصاصاً به دانش‌آموزان ۷ تا ۱۴ سال ارائه می‌شود و نحوه ارائه خدمات به این گونه است که ابتدا بیماران واجد شرایط توسط سیستم بهداشتی منطقه شناسایی و برای مراجعه به بیمارستان سیار سازماندهی می‌شوند.

خدمات چشم‌پزشکی به گونه‌ای است که ابتدا تیم بینایی سنجی از گروه شناسایی و معرفی شده معاینات چشم پزشکی را انجام می‌دهند و در مواردی که نیازمند مداخله تیم جراحی باشد به عنوان کاندید عمل جراحی انتخاب و مورد جراحی قرار می‌گیرند و همه خدمات ارائه شده اعم از معاینه، دارو، عینک و جراحی به صورت کاملاً رایگان صورت می‌گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن