اخبارخارجی

خشن ترین رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به مسلمانان

آوای سنت : نتایج تحقیقات جدید مؤسسه پژوهشی پیو در آمریکا نشان می‌دهد که مسلمانان سراسر آمریکا دچار حس نگرانی و ناراحتی در مورد مکان زندگی خود هستند و ترامپ را خشن ترین رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به مسلمانان می‌دانند.

به گزارش آوای سنت به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نویسندگان این تحقیق بیان کردند که به طور کلی مسلمانان آمریکا تبعیض زیادی را که علیه خود احساس می‌کنند، نتیجه سخنان و اقدامات دونالد ترامپ می‌دانند و فکر می‌کنند که هموطنانشان اسلام را بخشی از جامعه آمریکا نمی‌دانند.

بر اساس نتایج این پژوهش، تعداد مسلمانانی که رفتارهای تبعیض‌آمیز را تجربه کرده‌اند در حال افزایش است و ۴۸ درصد شرکت‌کنندگان در این پژوهش حداقل یک بار تبعیض دینی را در سال اخیر تجربه کرده‌اند که این رقم نسبت به ده سال گذشته، حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر مسلمانان، حدود ۷۵ درصد می‌گویند که تبعیض زیادی علیه آنان وجود دارد. دو سوم معتقدند که ترامپ با مسلمانان روابط خوبی ندارد در حالیکه این رقم در دوران ریاست جمهوری اوباما تنها ۴ درصد بود. دو سوم مسلمانان نیز از مسیری که کشورشان می‌رود، راضی نیستند.

بنابر نتایج این پژوهش، علاوه بر ترامپ، مسلمانان نسبت به رسانه‌های آمریکایی در پوشش اخبار اسلام و مسلمانان بی‌اعتماد هستند.

یک سوم مسلمانان می‌گویند با آنان گاهی به عنوان مظنون رفتار می‌شود و این رفتار نسبت به سال‌های قبل شدت گرفته است. بسیاری نیز با اسم‌های نامناسب خطاب شده‌ و ۶ درصد نیز هدف حمله یا تهدید فیزیکی قرار گرفته‌اند.مسلمانانی که هویتشان از طریق ظاهر یا صحبت کردنشان معلوم است بیش از دیگران تبعیض را تجربه می‌کنند.

این پژوهش همچنین پارادوکس‌های جالبی را نشان داد؛ اینکه مسلمانان به طرز شگفت‌آوری به مسلمان‌بودن و آمریکایی‌بودن خود افتخار می‌کنند و با وجود همه مشکلات، خوش‌بینی عجیبی به بهبود اوضاع دارند.

جامعه آمریکا نیز همزمان با افزایش اسلام‌هراسی، نسبت به ابراز محبت خود به مسلمانان فعال‌تر شده‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن