اخبارخارجی

خطاهای پزشکی عمدی علیه اسرای فلسطینی

آوای سنت : اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی از وجود سهل‌انگاری و خطاهای پزشکی عمدی علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به نقل از عربی ۲۱، اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی جرایم مختلف پزشکی علیه اسرای بیمار و مجروح مرتکب می‌شود.

این اداره هشدار داد که مقامات اشغالگر صهیونیست به شکل برنامه‌ریزی شده و عمدی با نادیده گرفتن تمام قوانین بین‌المللی، اسرای فلسطینی را هدف قرار می‌دهند.

این بیانیه می‌افزاید: اشغالگران از بی‌توجهی به زندگی اسرا و تعلل در تشخیص بیماری‌های آنان دست بر نمی‌دارند و آنان را بدون درمان رها می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در بسیاری از موارد، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی با خطاهای پزشکی نسبت به اسرا و عدم پذیرش مسئولیت پزشکی و حرفه‌ای، اقدام به گمراه کردن و فریب زندانیان می‌کند.

این اداره اعلام کرد: «علی حسان» اهل شهر قلقیلیه یکی از قربانیان تخلفات و جرایم پزشکی در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که هم‌اکنون در زندان «نفحه» به سر می‌برد و ۸ سال پیش در معرض خطای پزشکی واقع شد و پس از تزریق آمپولی اشتباه، توانایی حرکتی خود را از دست داد و این اقدام راه رفتن او را با مشکل مواجه کرد.

بیانیه می‌افزاید: حسان دچار درد دیسک کمر بود که پس از سال‌ها تعلل در مداوا، به درمانگاه بیمارستان «اساف هروفیه» منتقل شد و در آنجا برای تسکین درد، آمپولی بدون اطلاع از ماهیت و چگونگی تزریق آن، به کمر وی تزریق شد که موجب ایجاد مشکلاتی در حرکت او شد.

این بیانیه به وضعیت یک اسیر فلسطینی دیگر به نام محمود فارس که ۲۹ سال سن دارد، اشاره کرد که او نیز از سال ۲۰۱۷ مبتلا به سرطان غدد لنفاوی است و چند عمل جراحی برای برداشتن تومورها بر روی او انجام شده و چندین جلسه نیز تحت شیمی درمانی قرار گرفته که آخرین آنها ۶ ماه پیش از بازداشت او در ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ (۹ شهریور ۱۴۰۰) بوده است.

در این بیانیه تأکید شده است که فارس در حال حاضر در زندان «مگیدو» به‌سر می‌برد و نیاز به پیگیری جدی و آزمایش‌های دوره‌ای دارد اما اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون توجه به وضعیت وخیم او، تنها به دادن مسکن اکتفا می‌کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن