اخبارداخلی

پیام تبریک محمد قسیم عثمانی به مناسبت حلول ماه مولود

عثمانی:امت اسلامی باید از دوره اختلاف عبور کند

آوای سنت : ربیع الاول ماه میلاد آن نور باقى است که اسلام را بعنوان آخرین هدیه آسمانى به بشریت هدیه نمود و ماه میلاد آن منجى و رسول مهربان است که مسیر و راه مستقیم هدایت را از جانب خداوند تبارک و تعالى براى آدمیان به ارمغان آورد.

ماه ربیع الاول از مبارک ترین ایام سال است؛چرا که غنچه خوشبو و زیباى انسان کامل در آن شکفت و براى عالمیان رحمت شد.

حضرت محمد مصطفى( ص) در این ماه چشم به جهان گشود و جرقه نور هدایت و رستگارى در این ماه مبارک زده شد.

 حضرت محمد(ص) اشرف انبیاء الهى و آورنده دینى بود که کامل ترین، جامع ترین و مانع ترین برنامه زندگى و قانون و راهنمایى را به بشر نشان مى دهد و عمل به آن موجب سعادت دنیا و آخرت نوع بشر خواهد شد.

نبى اکرم(ص) حامل پیام الهى و اسلام براى خلیفه الله بود که تنها مسیر سعادت بشر از آن مى گذرد، اما حیف و هزاران حیف که قدر این هدیه الهى در دنیاى مادى و مجازى امروز، آنطور که شایسته است گرفته نمى شود و بشریت و حتى خود مسلمانان نسبت به آن بى توجهى و سهل انگارى مى کنند و یا بعضاً از آن استفاده ابزارى مى شود.

تظاهر به اسلام و در عین حال تقابل رفتارى با آن در حال شیوع است و همین امر باعث شده است که مسلمانان به جان هم بیفتند و جایگاه واقعى امت و جهان اسلام، با جایگاه حقیقى آن فاصله زیادى پیدا کند.

آنچه انتظار مى رود این است که جهان اسلام بعنوان امت رسول الله ماوراى هر ترکیب و ائتلاف دیگرى در عالم هستى قرار بگیرد، اما آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که اختلاف در بین مسلمانان بیداد مى کند و    برادرکشى در میدانى انجام مى شود که دشمنان اسلام آن را طراحى نموده اند و حاکمان دست نشانده استکبار بسان یک سرباز در امر و نهى دشمنان اسلام قرار گرفته اند و با کمال وقاحت در عین ادعاى مسلمانى، مسلمانان را از حبل الله دور و باعث ضعف مسلمانان و تقویت دشمنان بشریت و اسلام مى شوند.

امید است ماه ربیع الاول ماه نزدیک کردن دلهاى مسلمانان به همدیگر باشد و این ماه، ماه میلاد وحدت و اتفاق در بین مسلمانان و عمل به وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَلا تَفَرَّقُوا” باشد.

از خداوند متعال مى خواهیم در این شب عزیز که شب میلاد مبارک حضرت محمد مصطفى(ص) و آغاز هفته وحدت است، نور اسلام در دل همه مسلمانان و حاکمان کشورهاى اسلامى روشن و تابان شود و همه مسلمانان به وظیفه دینى و اسلامى خود، آگاه و مصمم گردند تا با اخوت ما، هیچ مشکل و گره ناگشوده اى در مسیر پیشرفت و رفاه مسلمانان باقى نماند و سعادت دنیا و آخرت نصیب تک تک مسلمانان شود.

این عید بزرگ و معنوى را خدمت همه مسلمانان عالم خصوصاً مقام معظم رهبرى، ملت شریف ایران و مردم فهیم، آگاه و فرهیخته بوکان و حومه تبریک عرض مى نمایم و از خداوند منان رفع مشکل تمامى مسلمانان را که تفرقه و افتراق از اهم آنان است، مسئلت مى نمایم و از روح رسول الله (ص) این هدیه را طلب مى کنم که در دلهاى ما بذر مودت و دوستى و نهال احساس مسئولیت دینى و وحدت بکارد و رحمتش قرین حال همه مردگان مان گردد.

ان شاء الله

محمد قسیم عثمانى

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن