اخبارخارجی

دبیرکل سازمان ملل: ۲۰۲۱ را به سال بهبودی جهان تبدیل کنیم

آوای سنت : دبیرکل سازمان ملل متحد با توصیف سال ۲۰۲۰ به عنوان سال آزمایش‌ها، فجایع و اشک، در سخنرانی پایان سال خود خواستار همکاری جهانیان برای مقابله با چالش‌های جهانی شد و گفت: بیایید سال ۲۰۲۱ را به سال بهبودی جهان تبدیل کنیم.

به نقل از آناتولی، آنتونیو گوترش در یک پیام ویدئویی به مناسبت آغاز سال نو گفت: بیایید با یکدیگر و با طبیعت آشتی کنیم؛ با بحران آب و هوایی مقابله و از شیوع کرونا جلوگیری و سال ۲۰۲۱ را به سال بهبودی جهان تبدیل کنیم.

گوترش تأکید کرد: با توجه به تأثیرات مخرب کرونا در سراسر جهان از جمله افزایش فقر، نابرابری و گرسنگی، سال نویی در پیش است که پرتوهایی از امید در آن دیده می‌شود.

وی افزود: اگر مردم با یکپارچگی و اتحاد با یکدیگر کار کنند، پرتوهای امید می‌تواند در سال آینده به سراسر جهان برسد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها می‌توانند به عنوان بخشی از انتقال به آینده‌ای فراگیر و پایدار در کنار هم با تغییرات اقلیمی و کووید ۱۹ مقابله کنند، خاطرنشان کرد که آرزوی اصلی سازمان ملل برای سال آینده ایجاد ائتلافی جهانی برای کاهش شدید آلاینده‌های کربنی تا سال ۲۰۵۰ است.

گوترش افزود: شعار «رهایی از تأثیرات ویروس کشنده، بهبود اقتصاد و جوامع آسیب‌دیده، حل اختلافات و شروع به بهبود اوضاع کره زمین» باید قطعنامه ما برای سال ۲۰۲۱ باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن