اخبارخارجی

درخواست مفتی مصر برای جرم انگاری توهین به مقدسات

آوای سنت : مفتی مصر خواستار وضع قانونی برای جرم انگاری توهین به مقدسات و ادیان و مذاهب شد.

به نقل از المصری الیوم، مفتی شوقی علام در سخنانی به هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن آن واکنش نشان داده و انجام این اقدام از سوی عناصر و گروه های تندرو در ماه مبارک رمضان را محکوم کرد.

وی در سخنانی تأکید کرد که این گونه جنایات شنیع و ننگین و سوء استفاده های غیرمسئولانه منجر به نفرت پراکنی و اختلاف افکنی و ایجاد اسلام هراسی می شود. این امر لزوم مداخله جامعه جهانی و همه سازمان ها و ارگان های آن را برای مقابله با این جنجال ها و سوء استفاده ها و مقابله با هر چیزی که فتنه را دامن می‌زند ایجاب می کند.

مفتی مصر تأکید کرد که این توهین‌های مکرر به چالش کشیدن احساسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان است. وی خواستار رسیدگی به این گونه سوء استفاده‌ها و موارد دیگر شد که هدفی جز گسترش اختلاف و نفرت و کمک به افزایش شکاف بین تمدن‌ها و فرهنگ ها و گسترش نفرت در بین مسلمانان و پیروان ادیان مختلف ندارند.

شوقی علام خواستار صدور یک قانون بین المللی برای جرم انگاری توهین به پیامبران، ادیان، مقدسات و نمادهای مذهبی برای حفظ صلح عمومی در سراسر جهان شد.

اعضای یک گروه راست افراطی در دانمارک روز جمعه گذشته یک نسخه از قرآن کریم را سوزاندند. این جنایت جدید توسط حامیان گروهی موسوم به «Patrioterne Gar Live» (لایو میهن پرستان) انجام شد که از طریق فیسبوک هم پخش زنده داشت.

عاملان این حمله همچنین با برافراشتن بنرهای ضداسلام، شعارهای موهن به اسلام سر دادند و پرچم ترکیه را به آتش کشیدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن