اخبارخارجی

درخواست نامتعارف مقامات فرانسه از مسئولان مساجد

آوای سنت : دولت فرانسه در اقدامی نامتعارف و چالشی از امامان مساجد مسلمانان این کشور خواسته است که تا در سخنرانی‌ها و خطبه‌های خود ازدواج همجنس‌گرایان را تأیید کنند.

به نقل از وبگاه SCI، دولت فرانسه از طریق مرلین شیپا، وزیر امور شهروندی، از ائمه جماعات مساجد در فرانسه خواسته است تا ازدواج همجنس‌گرایان را تأیید کنند و مدعی شده است که عدم موافقت مساجد مسلمانان با ازدواج همجنس‌گرایان نوعی دوگانگی در استانداردهای مربوط به قوانین و فرهنگ این کشور است، چرا که دیگر مراکز دینی طبق قوانین فرانسه عمل می‌کنند.

وزیر امور شهروندی فرانسه در سخنانی جنجالی در یک برنامه تلویزیونی با طرح این موضوع تصریح کرده است که امامان جماعت مساجد در فرانسه باید در خطبه‌ها و سخنرانی‌های خود حق ازدواج همجنس‌گرایان را به رسمیت بشناسند.

این اظهارات نامتعارف در حالی از سوی عضو کابینه فرانسه مطرح شده است که از نگاه بسیاری از امامان مساجد مسلمان این خواسته‌ها و مواضع تحریک‌آمیز، در راستای داشتن یک زندگی مسالمت‌آمیز برای مسلمانان در فرانسه نیست؛ چرا که مقدسات جامعه و تکثرگرایی دینی موضوعاتی هستند که باید مورد احترام باشند و نباید چنین خواسته‌هایی را به جامعه مسلمانان تحمیل کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در واکنش به اظهارات وزیر امور شهروندی فرانسه اعلام کرد، این عضو دولت با این سخنان خود مرتکب سه اشتباه شده است؛ نخست نقض قوانین، دوم استانداردهای دوگانه و سوم موضع‌گیری در بحث همجنس‌گرایان. ممنوعیت همجنس‌گرایی تنها به دین اسلام محدود نیست و تمام ادیان آسمانی آن را منع کرده‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن