اخبارخارجی

درخواست نخست وزیر پاکستان برای ممنوعیت محتواهای اسلام هراسانه در فیس بوک

آوای سنت : نخست وزیر پاکستان در نامه ای به «مارک زاکربرگ»،مدیر عامل فیس بوک خواستار ممنوعیت محتواهای اسلام هراسانه در این شبکه اجتماعی شد.

به نقل از «globalvillagespace»،نخست وزیر پاکستان در نامه ای به «مارک زاکربرگ»،مدیر عامل فیس بوک خواستار ممنوعیت محتواهای اسلام هراسانه در این شبکه اجتماعی شد.

«عمران خان» در این نامه نوشته است: فیس بوک همانطور که ممنوعیت هایی را در مورد مطالب مربوط به انکار هولوکاست اعمال کرده است باید در مورد اسلام محتواهای اسلام هراسانه هم چاره ای بیندیشد.

این در حالی است که محتواهای اسلام هراسانه در این شبکه اجتماعی در بحبوحه اعتراض های انجام شده در پی قتل معلم تاریخ فرانسوی از سوی نوجوان ۱۰ ساله چچنی تبار افزایش پیدا کرده است.

در روز ۱۲ اکتبر  فیس بوک صریحا برای اولین بار انکار هولوکاست را ممنوع کرد.

 این شبکه اجتماعی اعلام کرد که در سیاست جدید هرگونه محتوایی که هولوکاست را انکار یا تحریف می کند ممنوع خواهد شد.

مارک زاکربرگ نوشت که او با تنش میان آزادی بیان و منع چنین پست هایی دست و پنجه نرم کرده است اما سیاستی که در پیش گرفته است یک تعادل متناسب است.

این در حالی است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان هنگام سخنرانی در هفتاد و پنجمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل هدف قرار دادن مسلمانان در بسیاری از کشورها و تحریک احساسات به نام آزادی بیان را محکوم کرد.

وی در این باره گفت: حوادث در اروپا  از جمله انتشار کاریکاتورهای موهن و کفرآمیز توسط نشریه فکاهی شارلی ابدو در فرانسه از نمونه های اخیر هدف قرار دادن مسلمانان و تحریک احساسات مذهبی آنهاست.

مجله فکاهی شارلی ابدو کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) را که اولین بار در سال ۲۰۱۵ چاپ شده بود در ماه سپتامبر سال جاری بازنشر کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن