اخبارخارجی

درک کردم که اسلام چیزی خارج از خود انسان نیست

آوای سنت : ماری کاترین فورد ، نویسنده تازه مسلمان آمریکا با انتشار مقاله ای در روزنامه «واشنگتن پست» نوشت: باوجود رنج ناشی از همه گیر شدن بیماری کرونا، زندگی جدیدی را در اولین رمضان پس از گرویدونش به اسلام تجربه می کند.

فورد می گوید: با تعطیلی مساجد، ممنوعیت تجمع ها، بستن مکان های مقدس در مکه مکرمه و مدینه منوره، نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان برای نخستین بار، ماه مبارک رمضان را در قرنطینه جشن گرفتند.

وی می گوید: “ماه مبارک رمضان را روزه می گیرم و در خانه خود در کویینز، یکی از مناطق پنج گانه شهر نیویورک که کانون ویروس کروناست، زندگی می کنم.”

این تازه مسلمان آمریکایی می گوید: “امسال به همراه خانواده مسلمانم روزه می گیرم، نماز می خوانم و ماه رمضان را جشن می گیرم؛ به خاطر اینکه تازه به دین اسلام گرویده ام.”

فورد می گوید: “درحالی ۲۰ سال از همسر و فرزندان مسلمانم حمایت کردم که به شدت از مذهب کاتولیک خود محافظت می کردم.”

این نویسنده تاکید می کند:” بسیاری از مسلمانان در ماه رمضان امسال احساس اندوه دارند، زیرا گردهم جمع شدن را که در این ماه انجام می شد، از دست دادند.”

وی می گوید: “خانواده ام تلاش کردند که زندگی عادی خود را در آپارتمان کوچک حفظ کند، اما باتوجه به بیکاری همسرم و آموزش فرزندان نوجوانم از راه دور، زندگی عادی غیر ممکن است. اگرچه همیشه تلاش می کنم تا گوشه دنج و خلوت را برای نوشتن پیدا کنم.”

فورد می گوید: “باوجود همه این مشکلات، پس از گرویدن به دین اسلام، برنامه روزانه ام متفاوت شده است. به طوری که به همراه همسر و فرزندانم پنج بار در روز نماز می خوانم.”

این تازه مسلمان تاکید می کند: “سالهاست که در کنار همسرمسلمانم احساس سعادت می کنم. فرزندانم نیز به روش دین اسلام تربیت شده اند؛ به همین دلیل سال گذشته به دین اسلام گرویدم.”

وی می گوید : بیدار شدم و درک کردم که اسلام چیزی خارج خود انسان نیست، بلکه در درون وجود دارد.

منبع : الجزیره 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن