اخبارخارجی

پارلمان مصر در صدد افزایش مجازات همسر آزاری به ۵ سال حبس امل سلامه نماینده پارلمان مصر

آوای سنت : در پی افزایش خشونت علیه زنان در مصر، «امل سلامه» نماینده پارلمان این کشور اعلام کرد که در نظر دارد لایحه ای را به پارلمان ارائه کند که به موجب آن مردانی که اقدام به کتک زدن همسران خود می کنند، به ۳ تا ۵ سال حبس همراه با جریمه نقدی محکوم می شوند.

به نقل از اسکای نیوز عربی، این نماینده مصری اعلام کرده است که ارائه چنین پیشنهادی به منظور حفظ صلح اجتماعی صورت گرفته و او در نظر دارد این لایحه را در جلسه آتی مجلس این کشور مطرح کند.

وی افزود: این قانون در جلسه آتی مجلس با ایجاد کمیسیون ضد تبعیض به طور مفصل بررسی خواهد شد.

سلامه که عضو کمیته اطلاع رسانی و فرهنگ در مجلس نمایندگان مصر و معاون حزب آزادی مصر نیز می باشد، به اسکای نیوز گفت: تهیه این لایحه در مرحله اصلاحات هست و براساس آن مجازات کتک زدن همسر به حبس ۳ تا پنج سال خواهد رسید.

وی یادآور شد که طرح چنین لایحه ای در پی افزایش خشونت همسر آزاری در مصر صورت گرفته است که نهاد خانواده را تهدید می کند این در حالی است که دین از ما می خواهد به خوش رفتاری با زنان رفتار کنیم.

این نماینده مصری با اشاره به اینکه ارائه چنین لایحه ای به این دلیل مطرح شده است که قوانین کنونی حاوی مجازات متناسب با همسر آزاری در مصر نیست، تصریح کرد: کتک زدن همسران توسط شوهران، به همه طبقات جامعه رسوخ کرده است و این موضوع به خلل شدید در جامعه منجر خواهد شد و علاوه بر این بیماری های روانی و اجتماعی عدیده ای برای کودکان به بار می آورد.

نماینده زن پارلمان مصر خاطرنشان کرد: در این لایحه به ماده یازده قانون اساسی مصر استناد شده است که براساس آن، دولت تحقق برابری میان زن و مرد را درهمه حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی براساس احکام قانون اساسی تضمین می کند.

وی با اشاره به اینکه تصویب چنین لایحه ای به حفظ بنیان خانواده و کاهش خشونت خانوادگی منجر خواهد شد، ابراز کرد: این لایحه همچنان در مرحله آماده سازی است و هنوز به پایان نرسیده و نمایندگان زیادی از آن استقبال کرده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن