اخبارخارجی

دستگیری گردشگران مسلمان درچین به دلیل نمازخواندن

آوای سنت : گروهی از گردشگران مالزی به دلیل اقامه نماز در مسجدمسلمانان اویغور در ترکستان شرقی دستگیر شدند. چین از ترکستان شرقی ضمیمه شده به عنوان سین کیانگ یاد می کند.

یکی از اعضای این گروه پس از بازگشت با خیال راحت به مالزی از ترکستان شرقی ، جزئیات ترسناک را به اشتراک گذاشت.

رهبر این گروه گفت: “در حالی که ما از آزادی آزاد شدیم ، ما نیز ناامید شدیم زیرا ما به عنوان مسلمان از حق نماز در مسجد محروم هستیم.”

این حادثه هنگامی آغاز شد که این گروه در سفر خود مسجدی را پیدا کردند. این گروه گفتند که آنها خوشحال بودند که “این تنها مسجدی بود که می توانستیم وارد آن شویم و می توانستیم با آرامش نماز بخوانیم.”

اما هنگامی که او نماز را تمام کرد ، “نیروهای مسلح و پلیس منتظر ما بودند بیرون از مسجد” و یکی از نگهبانان مسجد توسط یک افسر چینی “توهین” شد.

خیر آریفین ، رهبر گروه ، به یکی دیگر از اعضای گروه ، سردبیر ارشد خبرگزاری ملی مالزی ، برنما ، توصیه کرد که سریعاً با همکاران خود تماس بگیرد.

آریفین گفت: “به آنها بگویید اگر در ۲۴ ساعت آینده نتوانیم به آنها برسیم ، بدون اطلاع رسانه ها به سفارت اطلاع دهید. SOS ، “.

رهبر این گروه به زودی فهمید که او تمام مدت در چین مورد آزار و شکنجه بوده است و افسران خود را به عنوان “نظافتچی ، ساکنین محلی و مغازه داران” مبدل کرده اند.

آریفین گفت: ما دائماً تحت نظر بودیم.

این گروه توسط نیروهای مسلح و پلیس مسجد به محل نامعلومی منتقل شدند.

این گروه “از دیدن یک دروازه و زمین های نمایش داده شده در وسط چنین روستای قدیمی روستایی حیرت زده شدند. یک تیم کامل از افسران نظامی و افسران پلیس منتظر رسیدن ما بودند. ”

آنها سپس در یک اتاق قفل شده “مانند زندان” در حالی که راهنمای تور گروه با مقامات چینی صحبت می کرد ، نگه داشته شدند. این گروه پس از چند ساعت آزاد شدند.

آریفین گفت :”من فکر می کنم تنها دلیلی که ما آزاد شدیم این بود که نمایندگان رسانه ها با مقامات سفر می کردند و نمی خواستند سایر نقاط جهان از آنچه که در سین کیانگ اتفاق افتاد ، بخصوص با توجه به محبوبیت فعلی بحران اویغور مطلع شوند.”

“اقدامات امنیتی” جامع چین در شرق ترکستان باعث شده است تا منطقه ای که اکثر اویغورها در محلی زندگی می کنند که فعالان از آن به عنوان “زندان در فضای باز” یاد می کنند.

منبع : islamicnews

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن