اخبارخارجی

دلایل حمایت خاخام یهودی از آرمان فلسطین

آوای سنت : یک خاخام یهودی دلایل همبستگی خود با فلسطین را برای یک پلیس کانادایی تشریح کرد.

در صحنه ای قابل توجه درشهر مونترال کانادا،یک پلیس به یک خاخام یهودی مراجعه کرد تا دلایل شرکت او وسایر یهودیان درتظاهرات همبستگی با فلسطین را در هفتاد و پنجمین سالگرد روزنکبت جویا شود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، یکشنبه گذشته خیابان های مونترال،بزرگترین شهر استان کبک،شاهد راهپیمایی یادآوری نکبت بود که توسط چندین جنبش ازجمله جنبش مونترال ۴ فلسطین سازماندهی شد.

این جنبش دراکانت اینستاگرام خود صحنه ای را منتشر کردکه گفت وگوی بین پلیس وخاخام فلدمن یکی از اعضای جنبش یهودی ناتوری کارتا علیه صهیونیسم و اشغالگری اسرائیل بود.پلیس با سوالی ازخاخام گفت:ما می بینیم که شما همیشه درکنار فلسطینی ها ایستاده اید، می خواهیم بدانیم موضع شما چیست؟با این کارخود چه پیامی را می خواهید منتقل کنید؟

خاخام فلدمن این گونه پاسخ داد: ما با اشغال فلسطین مخالفیم.ما اینجادر کنار مردم حامی فلسطین تظاهرات می کنیم تا حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کنیم، زیرا ما قویا معتقدیم اقداماتی که درفلسطین انجام می شودخطاست.

خاخام اضافه کرد:ما به عنوان یهود تأکید می کنیم برای ما شرم آور است که همه اینها به نام ما انجام می شود.من با این امرمخالفم که اقدامات اسرائیل به نام من و به نام دینم انجام شود،براساس آموزه های یهودهرآنچه اسرائیل درفلسطین مرتکب می شود نقض دین یهوداست.

خاخام درپایان پاسخ خود را با تشکر از همکاری پلیس درحفظ حق تظاهرکنندگان برای ابراز عقیده وحمایت از آرمان فلسطین اعلام کرد و پلیس نیز در پاسخ گفت: ازشما متشکرم،توضیحات خوبی بود زیرا به من کمک کرد تا وضعیت را درک کنم.

ده‌ها شهروند کانادایی و فعالان طرفدار فلسطین روزیکشنبه در راهپیمایی همبستگی با مردم فلسطین که درخیابان‌های مونترال برای یادآوری هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت برگزارشد،راهپیمایی کردند.تظاهرکنندگان پرچم های فلسطین برافراشتند ودرحمایت از آزادی وحقوق مردم فلسطین شعاردادند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن