اخبارخارجی

دلایل ناکارآمدی سیستم دفاعی امارات در برابر حملات حوثی ها

آوای سنت : در حالی که حوثی‌ها تقریباً هرروز با موشک‌ها و پهپادهای خود، عربستان سعودی را مورد هدف قرار می دادند، ابوظبی از آن رویارویی‌ها دور بود.

تا اینکه در اوایل سال ۲۰۲۲ با حمله ناگهانی حوثی‌ها به قلمرو خود در مواجهه مستقیم با حوادث مشابه قرار گرفت.حمله حوثی‌ها به اهداف غیرنظامی در امارات، به دلیل حمایت امارات از نیروهای وفادار به خود و تشدید جنگ دریمن،در بحبوحه تهدیدات حوثی‌ها برای حملات بیشتر به امارات، سؤالات زیادی را در مورد تشدید جنگ یمن ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،اما مهمترین موضوع صحبت در مورد سیستم های دفاعی امارات است.در حالی که سامانه های عربستان سعودی در سال های گذشته تا حد زیادی در دفع موشک ها و پهپادهای حوثی موفق بوده اند، سوالاتی در مورد در اختیار داشتن امارات از یک سیستم دفاعی پیشرفته برای جلوگیری از حملات مطرح شده است.

آیا حمله حوثی‌ها ممکن است زنگ خطر را به صدا درآورد و امارات را وادار به مالکیت سامانه‌های بیشتر برای محافظت از قلمرو خود کند.

حملات حوثی ها به ما می گوید تا درباره فقدان دفاع هوایی صحبت کنیم و اینکه آیا امارات امکانات دفاعی دارد که بتواند با هر گونه حمله مورد انتظار در میان تنش های مداوم در منطقه مقابله کند؟

پس از تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که ابوظبی دارای سامانه های موشکی مختلف از جمله سامانه پدافند هوایی «پانتسیر اس ۱» روسیه است که در تشکیلات ارتش امارات فعالیت می کند.

امارات همچنین مالک سامانه آمریکایی «پاتریوت» است که در تعدادی از سایت‌های مهم این کشور قرار دارد، علاوه بر این، سامانه‌های ویژه نیروهای آمریکایی نیز در پایگاه‌های نظامی آمریکا در امارات مستقر هستند.

در مارس ۲۰۲۱، شرکت اماراتی هالکین، در جریان نمایشگاه بین المللی دفاعی «IDEX 2021» از سامانه موشکی «اسکای نایت» رونمایی کرد که اولین سامانه دفاع هوایی تولید شده توسط امارات در داخل کشور است.

مجله «دیفنس نیوز» می گوید این سامانه می تواند با موشک، گلوله توپ، خمپاره، پهپاد و هواپیماهای دارای بال ثابت با برد بیش از ۱۰ کیلومتر مقابله کند.یک ماه پیش نیز این کشور قراردادی را برای خرید موشک های پاتریوت به ارزش ۲.۶۱۴ میلیارد درهم (بیش از ۷۰۰ میلیون دلار) از شرکت رایثیون که یک شرکت متخصص در دفاع هوایی است، امضا کرد.

به گفته دکتر علی الذهب، تحلیلگر نظامی و استراتژیک، هر کشور پیشرفته ای در جهان که دارای تسلیحات قوی باشد، بدون شک دارای سیستم های دفاعی کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات خواهد بود.

وی به «الخلیج آنلاین» گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی و امارات،سیستم‌های دفاعی دقیق و حساسی دارند و می‌توانند با هر تهدیدی مقابله کنند.

وی درباره علت عدم پاسخگویی این سامانه ها  به حملات اخیر ابوظبی گفت احتمال خطا در هر کشور و هر ارتشی است، علاوه بر این،تجهیزات دفاعی نمی توانند از هیچ کشوری ۱۰۰درصد محافظت کنند.

وی همچنین با اشاره به پهپادهایی که به موشک های بالدار تبدیل شده اند گفت هواپیما های قاصف و سامد که  نام اصلی آن ها شاهد ۱۳۶ است ساخت ایران هستند و سیستم های دفاعی نمی توانند آنها را شناسایی کنند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن