اخبارداخلی

دولت اهتمام ویژه‌ای به مناطق محروم گلستان دارد

آوای سنت : معاون توسعه منابع انسانی استاندار گلستان از اهتمام ویژه دولت سیزدهم و رییس جمهور به مناطق محروم این استان خبر داد و یادآور شد: سفر اول دیماه امسال آیت الله رییسی به شهرستان مرزی و کمتر توسعه‌یافته مراوه‌تپه مصداق عینی این راهبرد دولت است.

حاجی گلدی کُر روز شنبه در آیین متمرکز افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های دهه فجر مراوه‌تپه بیان داشت: سفر نخستین بار رییس جمهور به این شهرستان مرزی در ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود، در تاریخ مراوه‌تپه ماندگار شد.

وی پیشنهاد کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری مراوه‌تپه یک خیابان یا میدان را بنام دولت نامگذاری کنند ضمن اینکه یک تیم اداری هم زیر نظر فرمانداری بایستی مصوبات سفر رییس جمهور به این شهرستان را پیگیری نمایند.

کُر ادامه داد: البته در همان ۴۸ ساعت نخست پس از سفر رییس جمهور ۲ مصوبه بخش بهداشت و درمان مراوه‌تپه یعنی حضور پزشک متخصص و اختصاص یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان علوی این شهرستان اجرایی شد.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار گلستان همچنین گفت که علاوه بر دولت، رهبر معظم انقلاب هم توجه ویژه به مناطق محروم و مرزی این استان بالاخص منطقه ترکمن صحرا دارد تا غبار محرومیت از چهره این مناطق زدوده شود.

وی افزود: استاندار گلستان هم در جلسات کمیته برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات همواره برلزوم اختصاص بیش از ۴۰ درصد منابع اعتباری به مناطق روستایی و مرزی از جمله مراوه‌تپه دارد.

کُر همچنین با تاکید برضرورت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی طی ۴۵ سال گذشته در حوزه‌های گوناگون برای مردم بویژه نسل جوان درقالب جهاد تبیین، اضافه کرد: هنوز بسیاری از جوانان ما باور ندارند که قبل از انقلاب بسیاری از مردم مناطق شهری و روستایی استان گلستان از جمله اهالی مراوه‌تپه از کمترین امکانات آب، برق، گاز، تلفن، جاده، بهداشت و مدرسه نیز محروم بودند.

وی بابیان اینکه دستاوردهای انقلاب و خدماتی که در ۴۵ سال گذشته انجام شده به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست، یادآور شد: در مراوه‌تپه و قبل از انقلاب درصد باسوادی مردم تنها پنج درصد بود اما اکنون این رقم به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار گلستان همچنین با اشاره به اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند امسال و نیز تلاش دشمنان برای حضور کمرنگ مردم در این ۲ عرصه بسیار مهم سیاسی، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی و انتخابات علاوه بر نمایش اقتدار ایران اسلامی و دلگرمی مسوولان برای خدمت بیشتر به مردم، توطئه دشمنان را هم خنثی می‌کند.

کُر، وحدت کلمه، ایمان و امید را رمز پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری آن دانست و گفت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش زیادی می‌کنند تا به وحدت، ایمان و امید مردم ما آسیب بزنند.

وی افزود: امروز برخی مشکلات اقتصادی هم داریم که به سبب تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ما ایجاد شده و انشاالله با تلاش بیشتر دولت و همراهی مردم این مشکلات نیز رفع خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مراوه‌تپه در بخش کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری، برلزوم تلاش بیشتر مدیران متولی برای رونق این بخش‌ها با استفاده از تسهیلات و اعتبارات پیش بینی شده تاکید کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن