اخبارخارجی

دیدار نخست وزیر سوئد با نمایندگان مسلمان برای بررسی پیامد هتک حرمت قرآن

آوای سنت : نخست وزیر سوئد با نمایندگان مسلمان این کشور برای گفتگو و بررسی پیامدهای هتک حرمت قرآن و حملات ضد اسلامی دیدار کرد.

به نقل از الجزیره، «اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد با نمایندگان مسلمان در این کشور دیدار کرد تا درباره حملات نفرت انگیز علیه مسلمانان و پیامدهای سوزاندن قرآن کریم گفتگو کند.

نخست وزیر سوئد بامداد روز(جمعه ۱۴ بهمن) در توئیتی از دیدار با نمایندگان مسلمان ابراز خرسندی کرد و بر احترام خود بر ادیان تاکید کرد.

نخست وزیر سوئد در این دیدار که در منزلش برگزار شد، به پیامدهای منفی سوزاندن قرآن بر پرونده روابط خارجی استکهلم به خصوص مسئله پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اشاره کرد.

طاهر اکان، رئیس اتحادیه اسلامی سوئد، گفت: این نشست به ابتکار نخست وزیر برگزار شد و درباره حملات ضد اسلامی اخیر در این کشور بحث و بررسی شد.

وی، نگرانی مسلمانان در سوئد در نتیجه این نقض‌ها را بیان کرد و گفت: ما تاکید داریم که سوئد کشوری با مدارا است، اما اخیرا چهره آن در صحنه بین المللی تغییر کرده است.

تعدادی از نمایندگان مسلمان شرکت کننده در این دیدار با انتشار بیانیه ای به اقدامات نژادپرستانه دولت سوئد علیه مسلمانان از جمله خودداری از ایمن سازی مساجد، ممانعت از افتتاح حساب انجمن های اسلامی در بانک های سوئد و مجبورکردن مدارس به بستن اشاره کردند.

شرکت کنندگان در این دیدار اعلام کردند: ما شهروند سوئدی هستیم و به منافع این کشور که در آن زندگی می کنیم، اهمیت می دهیم. ما می خواهیم با ما به عنوان بخشی از جامعه و شریک دولت رفتار کنند. به همین دلیل دولت باید تدابیر فوری برای مبارزه با اسلام هراسی و جلوگیری از اقدامات نفرت انگیز در این کشور اتخاذ کند.

براساس داده های منتشر شده، تعداد مسلمان در سوئد از ۱۵۰ هزار نفر در پایان دهه هشتاد به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سال های اخیر افزایش یافته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن