اخبارداخلی

رئیس جمهور در جمع مردم سنندج : اولویت دولت در کردستان بومی گزینی است

آوای سنت : رئیس جمهور گفت: مسئله بیکاری یکی از مشکلات کردستان است که به دنبال رفع آن بوده اما در کنار این مسئله اولویت ما بومی گزینی است که باید حتما از نیروهای بومی در شغل های موجود استفاده شود و در جایی که شرایط شغلی مساوی وجود دارد، باید نیروی بومی به کار گیری شود.

سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم سنندج در میدان آزادی این شهر، گفت: خرسندم که امروز در جمع مردم صمیمی، با صفا، باوفا، مقاوم و مردمانی سخت کوش کردستان هستم و خداوند متعال را سپاسگزارم که توفیق ارائه کرد که در جمع زنان و مردان، دختران و پسران و نوجوانان و نوجوانان کرد باشم.

وی اظهار کرد: امروز شرایطی را می گذرانیم که برای همه مسلمانان غم آور است و شرایطی که برای مردم غزه دشمنان اسلام به وجود آورده اند، مردمی که با همه وجود می خواهند از خانه خود دفاع کنند.

رئیس جمهور افزود: امروز ۲ صحنه را می بینیم، یک صحنه، صحنه ای سیاه و ظلمانی، صحنه ای استکبار، خود بزرگ بینی و تجاوز است، صحنه جنایت علیه بشریت و کودک کشی است، این صحنه بسیار صحنه زشتی است که انسان کراهت دارد بگویید اینها انسان هستند.

رئیسی ادامه داد: صحنه دیگر صحنه مقاومت و ایستادگی، صحنه ای که مادری فرزندش را از دست می دهد و دست به آسمان می کند و فرزند عزیزی که در کنار برادرش به او شهادتین تلقین می کند، صحنه ای که راه ایستادگی، راه شرف، راه عزت و راه تسلیم نشدن در مقابل دشمنان است.

وی یادآور شد: حرکت جوانان فلسطینی اذهان بسیاری را بیدار کرد و همه فهمیدند که استکبار، امریکا و اسرائیل به جز خود برای خود ارزشی قائل نیستند و بویی از انسانیت و شرافت نبرده اند.

رئیس جمهور بیان کرد: بسیاری فهمیدند آنان که مدعی حقوق بشر هستند چگونه حقوق بشر را زیر پا گذاشته اند، برای همه روشن شد جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و راهنمایی های امام و رهبر اسلامی، فریاد می زند که رژیم اسرائیل غاصب است و حقوق انسان ها را زیرپا گذاشته، درست می گوید.

رئیسی گفت: تمام دنیا به حقانیت موضع جمهوری اسلامی در مورد فلسطین پی بردند و فهمیدند که دوست کیست و دشمن کدام است و مردم امروز می دانند که کسانی که بیش از ۴ هزار کودک را می کشد چه کسانی هستند.

رئیس جمهور افزود: مردم کردستان در طول ۴۰ سال گذشته در مقابل همین دشمنان، ایستادند و جان خود را در راه امنیت مردم هدیه کرده و افتخار آفریده اند.

رئیسی ادامه داد: امروز وحدت بین شیعه و سنی، امنیت حال حاضر مدیون خون شهدا، ایستادگی مردان و زنان با بصیرت هستیم. این امنیت بسیار قیمتی است. تلاش و کار در این استان بسیار در حال انجام است و وضعیت شهر و روستا به برکت جمهوری اسلامی بسیار متفاوت است.

وی یادآور شد: اگر نوجوانان و جوانان از پدران و بزرگان خود بپرسند می دانند که چه خدماتی در این سال ها به آنها ارائه شده و امروز به طرف قله های پیشرفت و آبادانی در حال حرکت هستیم.

رئیس جمهور بیان کرد: در این سال ها جوانان ما در حوزه های مختلف علم و فناوری، صنعت و معدن و کشاورزی، علم افزایی و معرفت افزایی و فعالیت های دانش بنیان دستاوردهای بسیاری داشته و افق روشنی پیش روی ماست.

رئیسی گفت: در این استان در دور اول سفر مشکلات و دغدغه هایی که داشتند را به ما اعلام کردند و در مرکز آنها را پیگیری کردیم و در این سفر بخشی از این خواسته ها در حال بهره برداری است.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم کردستان، راه آهن سنندج همدان است که امروز رسما افتتاح شد و از این پس مردم کردستان می توانند از خدمات ریلی بهره ببرند.

رئیس جمهور افزود: در خصوص مسئله مسکن اقدامات مناسب صورت گرفته و در این سفر بیش از ۵ هزار مسکن افتتاح شده و ۲۵ هزار زمین نیز به دیگر متقاضیان واگذار می شود اکه در بحث مشکلات مسکن شهروندان کردستان تاثیرگذار است.

رئیسی ادامه داد: مسئله بیکاری یکی از مشکلات کردستان است که به دنبال رفع آن بوده اما در کنار این مسئله اولویت ما بومی گزینی است که باید حتما از نیروهای بومی در شغل های موجود استفاده شود و در جایی که شرایط شغلی مساوی وجود دارد، باید نیروی بومی به کار گیری شود.

وی یادآور شد: مردم نگاهشان به ادارات و دستگاه های اجرایی است و و باید کارآمدی را در این مجموعه ها ببینند و از تمام کارکنان دولت می خواهم با تمام وجود به دور از هر گونه روابط ناسالم، فساد اداری و پارتی بازی، مردم را راضی کنند در خدمتی که ارائه می شود.

رئیس جمهور بیان کرد: امسال در بحث اشتغال دولت بساری از واحدهای نیمه فعال و راکد را به چرخه تولید بازگرداند و در کردستان هم طبق آماری که ما داده اند، عملکرد مناسبی به جای مانده و اشتغال بسیاری ایجاد شده است.

رئیسی گفت: مسئله معیشت و مسئله زندگی مردم مسئله اولویت دار دولت است و علیرغم همه اقدامات دشمن و تحریم های دشمنان، تلاش می کنیم که مشکلات کاهش پیدا کند و مردم ایران و کردستان هم همواره مانند گذشته پشت این نظام خواهند بود.

وی اظهار کرد: مردمی کردستان، ملتی مسلمان، آزاده، متعهد به انقلاب و نظام هستند و با تلاش خود راه آزادگی را می پیمایند و ما نیز در راه خدمت کردن به آنها همچنان در تلاش هستیم.

رئیس جمهور افزود: بسیار خرسندم که امروز در جمع مردم کردستان هستم هر چند دوست داشتم که در تمام شهرهای کردستان حضور داشته باشم اما متاسفانه امکانش نیست ولی پیگیر مشکلات تمام مردم هستیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن