اخبارخارجی

رد صلاحیت قاری مصری توهین‌کننده به صاحب حنجره طلایی

آوای سنت : اتحادیه کل حافظان و قاریان قرآن مصر با واکنش در برابر توهین صلاح الجمل، از قاریان پزشک مصری به قاریان برجسته تاریخ مصر به ویژه عبدالباسط و مصطفی اسماعیل، او را به عنوان قاری رد صلاحیت کرد.

این اتحادیه با صدور بیانیه‌ای به این رفتار صلاح الجمل واکنش نشان داد و محمد الساعاتی، سخنگوی رسمی این اتحادیه گفت: اظهارات تنش‌زای صلاح الجمل که در آن خود را «نامبر وان»(مرد شماره یک) تلاوت دانسته و به بزرگان تلاوت مصر و در رأس آن‌ها شیخ مصطفی اسماعیل، قاری با سابقه و شیخ عبدالباسط عبدالصمد معروف به «صدای مکه» و «صاحب حنجره طلایی» اهانت کرده بود، در اتحادیه قاریان نارضایتی در پی داشته است.

در بیانیه اتحادیه حافظان و قاریان مصر آمده است: این اتحادیه از اهانت صلاح الجمل به بزرگان جهان تلاوت که مورد توجه پادشاهان و مقامات کشورها بودند، متأسف است و شورای اداری اتحادیه از تصمیم محمد نوار، رئیس رادیو مصر و رئیس کمیته گزینش اصوات اتحادیه رادیو و تلویزیون مصر مبنی بر ممانعت از فعالیت صلاح الجمل و تعلیق تلاوت‌های وی استقبال می‌کند.

شیخ محمد حشاد، از شیوخ القراء مصر و رئیس اتحادیه قاریان مصر نیز تأکید کرد: این اتحادیه با رد صلاحیت صلاح الجمل به عنوان قاری قرآن در اتحادیه رادیو و تلویزیون مصر، در این مسئله از همه نهادها پیشی گرفته است.

وی از کمیته گزینش قاریان رادیو و تلویزیون مصر خواست با توجه به اهانت الجمل به بزرگان تلاوت، در حکم تأیید این قاری مصری تجدیدنظر کند.

منبع : الیوم السابع

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن