اخبارخارجی

رسوایی مکالمه تلفنی ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات

ترامپ خواستار تغییر نتیجه ایالت جورجیا شده است

آوای سنت : صدای یک مکالمه تلفنی از دونالد ترامپ با مسئول انتخاباتی ایالت جورجیا منتشر شده که در آن رئیس جمهوری آمریکا از طرف مقابل می‌خواهد که برایش آنقدری رای «پیدا کند» که با آن بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

در این فایل صوتی،  ترامپ به «برد رفنسپرگر» وزیر داخله ایالت جورجیا، می‌گوید: «من فقط می‌خواهم که ۱۱ هزار و هفتصد و هشتاد رای پیدا کنید». نخستین بار این فایل صوتی را روزنامه واشنگتن پست منتشر کرده است.

رفنسپرگر در پاسخ می‌گوید که نتایج انتخابات در ایالت او صحیح است.

در رقابت بین جو بایدن و دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، بایدن پیروز انتخابات در ایالت جورجیا و چند ایالت کلیدی دیگر شد. در نهایت با پیروزی در این ایالت‌ها بود که آقای بایدن ۳۰۶ رای در کالج الکتورال به دست آورد و آقای ترامپ در نهایت با ۲۳۲ رای انتخابات را باخت.

در بخش‌هایی از مکالمه که واشنگتن‌پست منتشر کرده است، ترامپ با زبان‌بازی و تحت فشار گذاشتن آقای رفنسپرگر، سعی می‌کند نظر او را با خود همراه کند.

او چند بار تکرار می‌کند که پیروز انتخابات در ایالت جورجیا بوده است و حتی به آقای رفنسپرگر پیشنهاد می‌دهد که به مردم چنین بگوید: «اتفاق بدی نمی‌افتد اگر بگویی که آرا را بازشماری کردی.»

رفنسپرگر در پاسخ می‌گوید: «آقای رئیس جمهور، چالشی که شما دارید این است که اطلاعات نادرست در دست دارید.»

در جای دیگری از این مکالمه، ترامپ می‌گوید که شایع شده بعضی از برگه‌های رای را پاره کرده‌اند و ماشین‌های رای را از بخش «فولتون» خارج کرده‌اند. وکیل رفنسپرگر در پاسخ می‌گوید که چنین نشده است.

بعد رئیس جمهوری آمریکا به تهدید رو می‌آورد و این احتمال را مطرح می‌کند که این اقدام برایش عواقب قانونی خواهد داشت.

ترامپ می‌گوید: «تو می‌دانی که آنها چه کارهایی کرده‌اند. این کارها جرم است. نمی‌توانی بگذاری چنین اتفاقی بیفتد. خطر بزرگی برای تو و رایان، وکیلت، است.»

در این جاست که ترامپ صحبت از ۱۱ هزار و هفتصد و هشتاد رای می‌کند. تعدادی که اگر به دستش برسد، جمع آرایش می‌شود دو میلیون و چهارصد و هفتاد و سه هزار و ششصد و سی و چهار رای. یعنی دقیقا یک رای بیشتر از جو بایدن./بی بی سی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن