اخبارخارجی

رسیدن دوباره «امانوئل مکرون»به ریاست جمهوری با حمایت مسلمانان فرانسه

آوای سنت : «امانوئل مکرون» برای دومین بار توانست با حمایت مسلمانان فرانسه از رقیب خود پیشی بگیرد و رئیس جمهور شود.

امانوئل مکرون، روز یکشنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱ در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز شد و برای دومین بار رئیس جمهوری این کشور شد. مکرون توانست با حمایت مسلمانان این کشور رقیب راستگرای تندروی خود مارین لوپن را پشت سر بگذارد.

مکرون(۴۴ ساله) نخستین رئیس جمهور این کشور است که برای دومین بار در ۲۰ سال گذشته پیروز شده است. وی با کسب ۵۸ درصد آرا در دور دوم انتخابات موفق شد، درحالی مارین لوپن(۵۲ ساله) ۴۲ درصد آرا را به دست آورد.

در دور اول، مکرون نزدیک به ۲۸ درصد آرا را داشت و این رقم برای نامزد راست افراطی ۲۳.۱۵ درصد بود.

مکرون در سال ۲۰۱۷ میلادی با کسب ۶۶.۱۰ درصد آرا در مقابل ۳۳.۹۰ درصد پیروز شد.

روزنامه آبزرور انگلیس در گزارشی که پیش از پیروزی مکرون منتشر شد، نوشته بود که لوپن بد است، اما بسیاری از مسلمانان هرگز مکرون را انتخاب نمی کنند.

در این گزارش آمده است: امانوئل مکرون، زندگی مسلمانان فرانسه را سخت کرده است. به همین دلیل، بیشتر آنها تمایلی به رای دادن به او ندارد. مسئله زنان مسلمان نیز به مسئله محوری و جنجالی در سیاست فرانسه تبدیل شده است و انتخابات فرانسه نیز به دور آن می چرخید.

این درحالی بود که لوپن در تبلیغات انتخاباتی به مسئله ممنوعیت حجاب تاکید بسیار می کرد، اما مکرون در اظهارات هفته گذشته خود گفت که من در مسئله حجاب وسواس ندارم. اگرچه ممنوعیت آن در مدارس و حفظ آن در اماکن عمومی باعث خرسندی است.

مکرون در ادامه به رقیبش پینهاد می دهد که برنامه مارین لوپن برای ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی فراتر از حد قابل قبول است.

شاید سخنان اخیر مکرون برای جذب آرای مسلمانان برای این بود که شش تا پنج میلیون در فرانسه زندگی می کنند و بیشتر آنها در دور اول به ژان لوک میلانشون، نامزد چپ رای دهند. در دور دوم بسیاری از آنها تصمیم گرفتند که به چه کسی رای دهند یا در انتخابات شرکت کنند.

با این وجود تعدادی از ائمه جماعات فرانسه از جمله امام جماعت مسجد پاریس از مسلمانان خواست تا به مکرون رای دهند و از رئیس جمهور شدن لوپن جلوگیری کنند.

به نظر می رسد که مسلمانان فرانسه از بد و بدتر به بد راضی شدند و آرای خود را برای نرسیدن لوپن به رئیس جمهوری به مکرون بدهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن