اخبارداخلی

رقابت ۳۱۶ نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در گلستان/ حضور ۶۸ نامزد اهل سنت

آوای سنت : رئیس ستاد انتخابات گلستان ضمن اعلام تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات در این استان از رقابت ۳۱۶ نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴۸ نفر شیعه و ۶۸ نفر اهل سنت هستند.

سیدعلی مهاجر  در حاشیه هفتمین نشست مشترک ستاد انتخابات استان با هیات نظارت و بازرسی استان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ نفر از مردم استان گلستان واجد شرایط شرکت در انتخابات یازدهم اسفند هستند.

وی با بیان اینکه ۷۱۷ هزارو ۷۷۶ نفر از افراد واجد شرایط در انتخابات مرد و ۷۱۵ هزارو ۵۵۳ نفر نیز بانوان هستند، گفت: ۷۹ هزار و ۳۹۵ نفر گلستانی برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۱۶ نامزد تایید صلاحیت شدند که ۲۸۲ نفر مرد و ۳۴ نفر زن هستند، تصریح کرد: از میان نامزدهای تایید صلاحیت شده شورای نگهبان ۲۴۸ نفر شیعه و ۶۸ نفر اهل سنت هستند.

مهاجر ضمن تاکید بر اجتناب از هر گونه حاشیه و تخلف در حوزه تبلیغات و نیز روز انتخابات گفت: باید مراقبت شود تا هیچ یک از اعضای هیات نظارت و بازرسی حتی به صورت غیرمستقیم نیز از نامزدهای انتخاباتی جانبداری نکنند.

به گزارش ایسنا، استان گلستان در۶ حوزه انتخابیه شاهد برگزاری انتخابات خواهد بود تا هفت نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی و دو نماینده را نیز راهی مجلس خبرگان رهبری کند.

از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا دو نفر و از پنج حوزه دیگر هر کدام یک نفر به بهارستان راه پیدا می‌کند، از امروز تبلیغات نامزدهای حضور در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و تا هشت صبح ۱۰ اسفند ادامه دارد.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن