اخبارخارجی

روسیه و تهدید به استفاده از سلاح هسته ای

 آوای سنت : قانونگذاران آمریکایی: تحریم‌ها برای بازدارندگی مسکو کافی نیست.

یک دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد که اگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)به توسعه فعالیت های  خود در شرق پایان ندهد، مسکو متوسل به گزینه نظامی خواهد شد و سلاح های هسته ای تاکتیکی را مستقر خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، چند روز پس از کنفرانس مجازی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، که با هدف خنثی کردن بحران فزاینده برگزار شده بود اعلام کرد که اظهارات سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، خطرات تقابل روسیه و قدرت های غربی  در مورد تحرکات نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین را افزایش می دهد زیرا تخمین زده می شود که کرملین حدود ۱۰۰۰۰۰ سرباز را بسیج کرده است.

این هشدار در بحبوحه نگرانی های فزاینده مبنی بر اینکه پوتین ممکن است تهاجم نظامی دیگری به اوکراین را در تکرار الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و تصرف بخش اعظم منطقه دونباس در شرق اوکراین در نظر بگیرد، صادر می شود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در تماس تلفنی (دوشنبه) با پوتین هشدار داد که هرگونه تکرار سناریوی ۲۰۱۴ عواقب جدی خواهد داشت و هرگونه اقدام بی‌ثبات‌کننده روسیه با واکنش یکپارچه کشورهای غربی مواجه خواهد شد.

به گفته مقامات انگلیسی، جانسون در این گفتگو بر اهمیت گفتگو در مورد امنیت بین المللی _منطقه ای و لزوم رعایت توافقات مینسک که در سال ۲۰۱۵ توسط روسیه و اوکراین با هدف پایان دادن به درگیری ها در منطقه دونباس امضا شد، توسط همه طرف ها تاکید کرد.

پس از این تماس، ریابکوف به خبرگزاری ریانووستی  روسیه گفت که اگر ناتو به مسلح کردن اوکراین ادامه دهد،پاسخ روسیه نظامی خواهد بود.

او توضیح داد که عدم پیشرفت به سوی راه‌حل سیاسی_دیپلماتیک به این معناست که پاسخ ما نظامی_فنی خواهد بود.او استدلال کرد که رویارویی وجود خواهد داشت و روسیه سلاح‌هایی را که قبلاً بر اساس معاهده نیروهای هسته‌ای میان‌برد ممنوع شده بود، مستقر خواهد کرد.

در همین حال، قانونگذاران آمریکایی پس از سفر به اوکراین هشدار دادند که تهدیدهای واشنگتن به تحریم و برخورد دیپلماتیک برای بازدارندگی پوتین از تهاجم احتمالی کافی نیست.

روز شنبه و یکشنبه، گروهی از قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه از کیف بازدید کردند،آنها وضعیت را بسیار نگران کننده توصیف کردند و از کاخ سفید خواستند تا تحویل تسلیحات به نیروهای اوکراینی را به امید جلوگیری از تهاجم روسیه سرعت بخشد.

مایکل والتز نماینده جمهوری خواه به خبرنگاران گفت: قانونگذاران دموکرات از کاخ سفید خواستند اقداماتی اتخاذ کند که روسیه واکنش منفی به حمله به اوکراین را احساس کند.

اصل مطلب را اینجا بخوانید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن