اخبارخارجی
موضوعات داغ

 رکورد زنی نام محمد در اروپا

آوای سنت : نام محمد در صدر فهرست محبوب‌ترین و رایج‌ترین نام‌ها برای نوزادان پسر در هلند، بریتانیا، فرانسه و بلژیک قرار گرفت.محمد همچنین از قدیمی ترین نام های مسیحی پیشی گرفت.ماجرا چیست؟

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت جناح راست افراطی اروپا به شدت با آن مبارزه کرد و متعهد شد که نامگذاری به این نام را در کشورهای خود ممنوع کند اما نام محمد در اروپا رواج یافت و در میان متولدین فرانسه،هلند،بریتانیا وبلژیک محبوب‌ترین و رایج‌ترین نامها شد.

درهلند۶۷۱ نوزاد پسر در سال ۲۰۲۲ به نام محمد نامگذاری شدندکه این نام اسلامی را به دومین نام رایج در این کشور پس از نام «نوه» تبدیل کرد که در عربی به معنای «نوح» است.

داده های بانک بیمه اجتماعی هلند تأیید می کند که پیشینه مذهبی والدین مهمترین دلیل انتخاب نام محمد برای فرزندان است.از کل جمعیت ۱۷ میلیونی هلند ۵ درصد آن مسلمان هستند که بیشتر آنها ترک و مراکشی می باشند.

در بروکسل پایتخت اتحادیه اروپا،نام محمد جایگاه اول را برای در زمینه نام نوزادان پسر به خود اختصاص داد.بر اساس گزارش اداره آمار بلژیک۱۸۴۳۰ نام در سال ۲۰۲۱ ثبت شده است که نام محمد در میان ده نام برتر نوزادان قرار گرفته است.

نام احمد نیز رتبه چهارم را در میان محبوب ترین اسامی اسلامی دارد وتعداد افرادی که نام آنها احمد ثبت شده است به ۴۱۶۶ نفر رسید،بر این اساس نام احمد و محمد با کهن ترین نام های بلژیک مانند ژان،مارک وپاتریک،که سه اسم برتر این کشور هستند،رقابت می کنند.

نه تنها در بلژیک در فرانسه نیز این نام وارد لیست بیست نام رایج کشور شد۲۴۶۰ نوزاد به نام محمد در فرانسه ثبت شده است،بنابر اعلام مرکز ملی آمار ومطالعات اقتصادی فرانسه،این نام به محبوب ترین نام در سال ۲۰۱۸ تبدیل شد. در سال ۲۰۱۹ در بریتانیا نیز نام محمد درصدر فهرست محبوب‌ترین نام‌ها برای نوزادان پسر قرار گرفت.

اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن