اخبارخارجی

زمینه سازی واشنگتن برای آتش افروزی بر علیه ایران

آوای سنت : ایگورساببوتین درمقاله خود در نزاویسیمایا گازتا به تحلیل افزایش فعالیت نظامی آمریکا درخاورمیانه پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، دراین مقاله آمده است: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا سفرخود را به کشورهای خاورمیانه آغاز کرده است تا نشان دهد واشنگتن همچنان به منطقه توجه دارد.

پیش ازاین سفر،مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا درشمال شرق سوریه که تحت کنترل جناح های کرد است،حضوریافت.طرف آمریکایی در اظهارات خود اشاره کرد که تمرکز فزاینده این کشور برخاورمیانه به مجموعه ای از تهدیدات ایران مرتبط است.

درهمین راستا،یوری لیامین،به عنوان یک کارشناس نظامی به نزاویسیمایا گازتا گفت: اوضاع منطقه با پس زمینه مذاکرات معلق برسرسرنوشت توافق هسته ای،رویارویی جاری بین اسرائیل و ایران وعوامل دیگرهمچنان متشنج است.

اگرچه تلاش های اصلی ایالات متحده اکنون بر رویارویی با روسیه وچین متمرکز شده است، اما طرف آمریکایی خاورمیانه رارها نخواهد کرد.سنگ بنای سیاست خاورمیانه ای واشنگتن درچند سال گذشته بازدارندگی ایران ازطریق تهدید،هشداروتحریم بوده است.

لیامین افزود:حتی اگر آمریکا توجه خود را به منطقه اروپا-اقیانوس آرام معطوف کرده باشد،این کشور به سفرهای کنونی برای بررسی اوضاع نظامی وسیاسی منطقه ازجمله احساسات حاکم برهمپیمانان منطقه‌ای وهمچنین اطمینان بخشیدن به حمایت واشنگتن از آنها برای مقابله با ایران نیاز دارد.

اگر وضعیت براساس یک سناریو پیش رود،ممکن است درطول این بازدیدها،گام‌های بعدی احتمالی در نظرگرفته شود و مورد بحث قرار گیرد.لیامین معتقد است که وضعیت پرتنش کنونی درخاورمیانه مملو از احتمال تشدید ناگهانی درگیری هاست و در آن زمان همه چیز می تواند به سرعت به یک درگیری مسلحانه برسد.

اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن