اخبارداخلی

سایه وحشت کرونا بر بیمارستان ها

تاخت و تاز کرونا در مناطق مختلف کشور

آوای سنت : بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته، با مرگ ٢۵ نفر دیگر از بیماران کرونا مجموع فوتی های استان به ۵ هزار ٩٩ نفر رسید و در همین مدت، ١٠٣۵ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند.

به گزارش آوای سنت، بنابر آمارهای منتشر شده در شبانه روز گذشته،  ١۵۵٨ مورد سندرم حاد تنفسی در بیمارستان های استان آذربایجان غربی مورد شناسایی قرار گرفتند که ١٠٣۵ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۶٨٧ مورد مشکوک به ابتلا هستند. بر طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ‌غربی؛  در این روز با ٢۵ فوتی، مجموع فوتی های استان به ۵ هزار ٩٩ نفر رسید.

مجموع کل مبتلایان این استان  از ابتدای شیوع تاکنون در کل استان ٢١١ هزار و  ٣۵٠ نفر است. در این روز ٢۶٩ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند که ۴٨ نفر از آنان بد حال اند و تحت دستگاه تنفس مصنوعی هستند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ٣ هزار و ٩۴۴ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند که این آمار در مجموع به ۶٢٣ هزار و ۴٠۴ نفر رسیده است.

بنابر آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور که از ٢٣ مرداد ماه اعمال شد، در آذربایجان غربی شهرهای ارومیه،  خوی و چایپاره در وضعیت سیاه کرونا قرار دارند و به غیر از پیرانشهر که در وضعیت نارنجی است، مابقی شهرهای استان همگی به رنگ قرمز در آمدند.

از سوی دیگر در کرمانشاه نیز آمار بستری های کرونایی به شدت در حال افزایش بوده و هر ۴ دقیقه یک بیمار جدید بستری می شود.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این خبر عنوان نمود: در شبانه روز گذشته  تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در استان کرمانشاه ۱۱ نفر بوده است. مجموع جان باختگان کرونایی از ابتدای بحران کرونا تاکنون به ۲۰۵۰ نفر رسیده است. به علاوه  در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۷ بیمار جدید با علائم  کرونا بستری و  ۲۳۷ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. هم اکنون ۱۰۵۴ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

در مهاباد هم از امروز تا ۶ شهریورماه همه اماکن ورزشی در تمامی رشته‌ها تعطیل اعلام شده است. محدودیت اعلام شده شامل تمامی رشته‌های ورزشی بوده و استثنایی در خصوص سایر رشته‌ها وجود ندارد. گفته می شود تخلف در اطلاعیه اعلامی توسط ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان با توجه به افزایش تعدد بازرسان در سطح شهر به صورت جدی پیگیری خواهد شد و با متخلفان طبق قانون برخورد صورت خواهد گرفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن