اخبارخارجی

سفر به مکه با پای پیاده

آوای سنت : سفری که ۱۱ ماه به طول انجامید..

مسافر عراقی برای حج، با پای پیاده از انگلیس وارد مکه شد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، آدم محمد حدود ۱۱ ماه را پیاده از انگلیس حرکت کرد و به مکه مکرمه رسید تا حج امسال را به جا آورد.

مسافر عراقی پس از آنکه تصمیم گرفت این فریضه را به گونه ای دیگر انجام دهد، در اول مرداد ۱۳۹۰ از انگلیس به قصد ادای فریضه حج عازم مکه شد.او سفر خود را که باید از ۱۱ کشور می گذشت آغاز کرد.

او در مورد دلیل این تصمیم خود گوید پس از اعمال مقررات منع آمد و شد به دلیل شیوع ویروس کرونا، خود را مشغول خواندن و درک قرآن کردم. بعد از یک سال و نیم مطالعه عمیق قرآن، یک روز از خواب بیدار شدم و در سینه ام دیدم چیزی به من می گوید:«پیاده به مکه برو».

ابتدا آدام احساس می کرد که این ایده دیوانه کننده است.اما میل او به اجرای آن بیش از این احساس بود. بنابراین یک گاری مجهز به سلول خورشیدی کوچک ساخت تا آنچه را که نیاز داشت روی آن بگذارد و او را در این سفر همراهی کند.

آدام برای ساخت این گاری،از کارگاهی در بریتانیا کمک گرفت،صاحب کارگاه بعد از اینکه فهمیدآدم قصد دارد با پای پیاده به سفری طولانی به حج برود،از گرفتن هزینه ساخت این گاری خودداری کرد.

این مسافر عراقی افزود در طول سفر طولانی خود از انگلیس به مکه مورد آزار و اذیت قرار نگرفته است.اما در بسیاری از کشورها به دلیل وضعیت شگفت انگیزشان توسط پلیس دستگیر شد. او تاکید می کند که این سفر برای رضای خدا انجام شده است نه به منظور ثبت هرگونه رکورد یا جلب توجه.

همزمان با ورود این مسافر عراقی به مکه،ویدئوهایی منتشرشده که نشان می دهد فعالان شبکه های اجتماعی در لحظه ورود او،با هلهله و ازدحام برای ثبت عکس ها و ویدئوها، ورود او را جشن گرفتند.

تعدادی از ساکنان مکه و زائران حاضر در مسجد عایشه  رض در التنعیم از ورود اوکه ۱۰ ماه و ۲۵ روز پیش با پای پیاده از انگلیس سفر خود را آغاز کرد، ابراز خوشحالی کردند.

تصاویری که این مسافر عراقی پس از ورود به مکه مکرمه در آن ظاهر شد، نشان می داد که او وزن زیادی را از دست داده است.زیرا عکس های آغاز سفر او با پایان سفرش با هم متفاوت بود.

این مسافر عراقی در بدو ورود به مکه گفت: حج بالاترین و عزیزترین آرزوی من است و از مردم عربستان سعودی که از بدو ورودش به این کشور،با سخاوتمندی با او همراهی کرده اند، تشکر کرد.

آدام ۳۰ سال پیش به ویژه زمانی که در ارتش رژیم سابق عراق خدمت می کرد، زندانی و شکنجه شد،و به همین سبب کردستان عراق را ترک کرد. با این آزارها و فشارها به ترکیه و از آنجا به انگلیس گریخت و در تمام این مدت در آنجا ساکن شد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن