اخبارداخلی
موضوعات داغ

شهردار بندرعباس: استعفا نمی دهم!

وقتی شهرداری آدرس اشتباه می دهد

آوای سنت: شهردار بندرعباس بر برخورد قانونی با متخلفان تاکید کرده و خواستار رسیدگی درخصوص انتشار دهندگان فیلم تخریب آلونک شد.

به گزارش آوای سنت، عباس امینی زاده در خصوص پویش استعفا که در جریان تخریب آلونک در بافت فرسوده شهر بندرعباس پیش آمده بود، گفت: در این باره هر کس نظر خودش را دارد. بنده شهرداری هستم که شورای شهر بندرعباس به من رای داده است. من شهردار ششصد هزار نفر هستم و تصمیم قانونی را باید شورا بگیرد. من برای استعفا نیامده‌ ام و برای کار کردن آمده ام. ممکن است هر کس .نظری بدهد که هیچ اشکالی در آن نیست

شهردار بندرعباس که پس از دو سال در نشست خبری با اهالی رسانه شرکت می کرد، افزود: ارائه نظرات متفاوت نشانه مردم سالاری دینی است. مردم زیادی بعد از آن اتفاق به بنده پیام دادند که محکم به کارم ادامه دهم. من بچه این شهر (بندرعباس) هستم و به زندگی در بافت فرسوده افتخار می کنم. تا به امروز نه استعفا دادم و نه برای استعفا آمده ام. کارهای نیمه تمام را باید به سرانجام برسانیم و در اینمورد شانه خالی نخواهم کرد. اعضای شورای شهر نیز با بنده صحبتی درباره استعفا نکرده اند. هر کس در فرایند کاری خود با فراز و نشیب های مختلفی مواجه است. فرایند انتخاب شهردار بر اساس قانون است و بودن یا نبودنش بر همین اساس مشخص می شود. هر تصمیمی که شورای شهر بگیرد، بنده در کنارشان هستم و قرار نیست با هر اتفاقی مسئولیت خود را رها کنیم.

امینی زاده با بیان اینکه ما اینجا هستیم تا خدمت گذار مردم باشیم و نه در مقابل مردم قرار بگیریم، اظهار داشت: هیچ کدام از همکاران ما نیت مقابله با مردم را ندارند و در این راستا هرکس خطایی کند، برخورد می کنیم، کما اینکه در یکی دو روز گذشته اینکار انجام شده است.

شهرداری بر اساس قانون عمل می کند و متناسب با مشکلاتی که پیش میاید باید برخورد قانونی انجام دهد و اگر بی تفاوت باشد زیر سوال خواهد رفت. همکاران ما در جریان تخریب آلونک قصور داشتند، اما اصل این موضوع تصرف غیرقانونی بوده و باید به تیم نکته هم توجه کرد. ملک مورد نظر از نظر قانونی کاربری فضای سبز داشته و متعلق به دولت و راه و شهرسازی است. البته هم در بحث ساخت و ساز و هم در بحث تصرف بی قانونی صورت گرفته است و هر دو اقدام فاقد مجوزهای قانونی بوده اند.

وی بافت فرسوده شهر بندرعباس را ۴۳درصد اعلام کرد و بیان کرد: ما در این بافت شاهد افزایش سکونت گاه های غیر رسمی هستیم. سکونت گاه هایی که مشکلات متعددی را برای خودشان و شهر ایجاد می کنند. در جریان ماجرای اتفاق افتاده و بر اساس دستورات قضایی چند تن از همکاران ما احضار و بازجویی شده اند. ورود دستگاه قضایی برای ما بسیار ارزشمند است و آمادگی داریم هر نوع چارچوب قانونی که تعریف شود، بر اساس آن حرکت کنیم و با مخاطبان برخورد لازم را داشته باشیم. لذا دستور دادیم که عاملان تخریب آلونک از کار معلق شوند تا قانون تکلیف انها را مشخص کرده و تصمیم نهایی گرفته شود.

امینی زاده پیشتر به انتشار فیلم تخریب الونک در فضای مجازی واکنش نشان داده و گفته بود: ممکن است برخی افراد و مسئولان قصد تسویه حساب شخص داشته اند و دستگاه های زیریط باید در این باره رسیدگی نمایند.

اخیرا معاون اول رییس جمهور طی پی نوشتی بر گزارش تخریب خانه یک زن در بندرعباس، ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه، در دستوری به استانداران سراسر کشور تاکید کرد: لازم است کلیه دستگاه های استان قبل از تامین سرپناه مناسب برای افراد ساکن،‌ نباید اقدام به تخریب نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن