اخبارخارجی

شیخ الازهر خواستار اقدامات بین‌المللی برای مقابله با افراط‌گرایی شد

آوای سنت : به دنبال حمله تروریستی در وین، پایتخت اتریش، شیخ الازهر خواستار اقدامات بین‌المللی برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم شد.

به گزارش آوای سنت به نقل از روسیا الیوم، «احمد الطیب»، شیخ الازهر، مصر در واکنش به حمله تروریستی به وین در توییتر نوشت: از حادثه تروریستی که در مرکز شهر وین رخ داد بسیار اندوهگین شدم. این فاجعه این مکان آرام و امن را به صحنه‌ای برای خونریزی و گسترش ترس و وحشت تبدیل کرد.

وی افزود: من با قربانیان این حادثه تروریستی و خانواده‌های آنها و قربانیان تروریسم در سراسر دنیا همدردی می‌کنم و خواستار متحد کردن تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و گفتمان نفرت‌آمیز هستم.

پیش‌تر الازهر از همه نهادها و مؤسسات بین‌المللی خواسته بود که در برابر تروریسم صف واحدی را تشکیل دهند و همه برای گسترش صلح در سراسر جهان و رد خشونت و نفرت همبستگی داشته باشند.

یادآور می‌شود، شهر وین دوشنبه، ۱۲ آبان ماه، شاهد حمله مسلحانه‌ای بود که به کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن حدود ۲۰ نفر دیگر منجر شد و سپس مقامات اتریشی از دستگیری ۱۴ نفر که ممکن است با مهاجم ارتباط داشته باشند خبر دادند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن