اخبارخارجی

صدای اذان الهام بخش آغاز یک تحول درونی شد

آوای سنت : یک مرد اسکاتلندی که پس از ۱۸ ماه تحقیق و مطالعه برای یافتن حقیقت در قرآن مجید اسلام آورده می‌گوید زمانی برای نخستین بار اسلام را یافته که برای گذراندن تعطیلات به ترکیه رفته و بدون اینکه با مسلمانان رابطه مستقیمی داشته باشد، تنها با شنیدن صدای اذان از مساجد جذب دین مبین اسلام شده است.

به گزارش آوای سنت به نقل از الجزیره ، الن رونی گفت: نخستین بار که اذان را شنیدم، گویی صدای اذان چیزی را در درون من بیدار کرد و الهام بخش آغاز یک تکاپوی روحانی در درون من شد.

رونی بعد از این اتفاق و زمانی که به خانه‌اش در اینورنس، شهری در اسکاتلند بازگشت، نسخه‌ای از کتاب قرآن همراه داشت و شروع به مطالعه آن نمود. رونی در این باره می‌گوید: من همیشه از خداوند می‌خواستم تا در سفری که برای من در نظرگرفته راهنمای راه من باشد.

وی گفت: بعد از انگیزه اولیه برای آشنایی با اسلام به سراغ قرآن رفتم و باید بگویم که قرآن حقیقتا مرا شگفت زده کرد؛ قرآن کتاب بسیار شگرفی است زیرا حقایق ناشناخته زیادی را درباره وجود فرد برای او آشکار می‌کند.

رونی افزود:‌ من هیچ مسلمانی را در اطراف خود نمی‌شناختم و برای آشنایی با اسلام و آموزه‌های آن تنها به منابع اینترنتی و داستان‌های کسانی که پیش از من این راه را رفته بودند، دسترسی داشتم و بالاخره پس از ۱۸ ماه تحقیق و بررسی به دین مبین اسلام گرویدم. من در روز ۵ بار نماز می‌خواندم، ماه‌ رمضان روزه گرفته و تنها نوشیدنی‌ها و غذاهای حلال را مصرف می‌کردم. پس از مدتی تصمیم گرفتم به مسجد کوچک محل رفته و خودم را به جامعه مسلمانان معرفی کنم. آن‌ها از دیدن من متعجب شدند و در آغاز نمی‌دانستند چه برخوردی با من داشته باشند، اما سرانجام از من استقبال کردند.

مسلمانان از همان لحظه نخست حضور مرا در جامعه خود پذیرا شده و من اکنون عضو ثابتی از جامعه اسلامی هستم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن