اخبارداخلی
موضوعات داغ

ضرورت استفاده بهینه از فرهنگ اقوام در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

تلاش گسترده غرب برای هویت زدایی از جامعه اسلامی

آوای سنت :فعال فرهنگی اهل سنت بر ضرورت توجه بیستر به فرهنگ و آداب سنتی اقوام ساکن کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت،عبدالقیوم شکاری فعال شاخص فرهنگی ترکمن در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گلستان که با حضور اعضای کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور،نماینده ولی فقیه در استان گلستان،استاندار گلستان و دو نماینده مرکز استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به ظرفیت های بالای فرهنگی اقوام ساکن کشور در زمینه تقویت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، بر استفاده بهینه از این ظرفیتها تاکید کرد.

شکاری افزود: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین اقوام ایرانی باید با تکیه بر فرهنگ بومی خود اقوام صورت پذیرد و بر این اساس پیشنهاد می گردد زمینه استفاده دختران دانش آموز در مناطق ترکمن نشین گلستان، از پوشش سنتی ترکمنها(قرمز دون) فراهم گردد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز یک تلاش گسترده جهانی برای هویت زدایی از جامعه اسلامی به راه افتاده است.در چارچوب این فرایند تلاش می گردد تا سبک زندگی و اولویتهای ذهنی جوانان مسلمان به اسلوب زندگی غرب نزدیک گردد.

شکاری گفت:غرب با تکیه بر تئوری پایان تاریخ فرانسیس فوکویاما تلاش دارد تا نظام لیبرال دموکراسی را به عنوان ساختار سیاسی و فکری برتر در همه مناطق غالب کرده و در این مسیر از همه ابزارهای ممکن بهره می گیرد.

این فعال اهل سنت تصریح کرد: مشکلاتی که در شرایط کنونی در بین نسل جوان در زمینه دین گریزی بخشی از این قشر مشاهده می کنیم ، محدود به ایران و جامعه ما نیست.این مشکلات در سطح کل امت اسلامی نمود پیدا کرده و این مساله به دغدغه مشترک همه دلسوزان جامعه اسلامی  تبدیل شده است.

شکاری در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد : باید قبول کنیم در دهه های گذشته بر خلاف صلابت و اقتداری که در حفظ مرزهای جغرافیایی و امنیتی داشتیم ،در حفظ مرزهای فرهنگی سستی داشتیم و ثمره این سستی نیز شرایط کنونی جامعه است.باید با تکیه بر علم وآگاهی و بر نامه ریزی اصولی در مسیر اصلاح روند جاری حرکت نماییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن