اخبارخارجی

ضرورت انجام تحقیقات مستقل درباره قتل خاشقچی

دبیرکل سازمان ملل خواستار شفاف سازی بیشتر درباره قتل روزنامه نگار سعودی شد

آوای سنت :دبیرکل سازمان ملل بار دیگر بر لزوم انجام تحقیقات مستقل و شفاف درباره قتل روزنامه نگار سرشناس سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول تاکید کرد.

شبکه خبری «الجزیره» قطر بامداد امروز (سه شنبه) در یک خبر فوری از تاکید دوباره «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد بر لزوم انجام تحقیقات مستقل و شفاف درباره حادثه قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار سرشناس سعودی در کنسولگری این کشور در شهر استانبول در غرب ترکیه خبر داد.

ساعتی پیش از آن نیز شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه از «استفان دوژاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نقل کرد که گوترش از انجام تحقیقات مستقل و شفاف در رابطه با حادثه قتل خاشقچی حمایت می کند.

دوژاریک در این باره اظهار داشت: از نظر اصولی همچنان مخالف مجازات اعدام هستیم و گزارش های امروز که حاکی از محکومیت هشت نفر و صدور حکم در حق آنها به اتهام قتل جمال خاشقچی است را نیز در نظر گرفتیم.

سخنگوی گوترش در ادامه نیز خاطر نشان ساخت: دبیرکل به تاکید بر لزوم تحقیقات مستقل و بی طرف در جنایت قتل مذکور ادامه می دهد.

این در حالی است که دادستانی کل عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که دادگاه مسئول رسیدگی به پرونده قتل خاشقجی پس از برگزاری ۹ جلسه، در نهایت در جلسه دهم احکام خود را صادر کرد که بر اساس آن نیز پنج تن از متهمان پرونده به اعدام محکوم شده و برای سه متهم دیگر نیز حکم ۳۴ سال زندان صادر شد.

دادستانی کل عربستان ضمن ادعای این که تحقیقات صورت گرفته ثابت کرد که میان روزنامه نگار کشته شده و افراد محکوم شده در این پرونده خصومتی وجود ندارد، تاکید کرد که تحقیقاتی در رابطه با «سعود القحطانی»، مشاور سابق دیوان پادشاهی عربستان و «محمد العتیبی»، سرکنسول این کشور در استانبول انجام شد با این حال آنها با اتهاماتی مواجه نبوده و آزاد شده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن