اخبارداخلی

ضرورت به روز رسانی حوزه های علمیه

نشست مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت

آوای سنت :در نشست مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت شمال کشور برضرورت به روزرسانی دروس و مباحث حوزوی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت در نشست جمعی از مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت شمال کشور، سخنرانان با اشاره به تحولات صورت گرفته در زندگی کنونی،مسلح شدن علما و طلاب به ابزار آلات مدرن را یک ضرورت حیاتی قلمداد کردند.در این نشست آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان تاکید کرد:دنیای امروز به شدت متحول شده است و باید علما و طلاب ابعاد این تحول را درک نمایند.

آیت الله نورمفیدی افزود:اسلام تغییر نمی کند و دین اکمل و آخر است ،اما باید در مباحث فقهی بر اساس نیازهای روز و جدید اجتهاد کنیم.اگر حوزه های علمیه با نیازهای روز حرکت نکنند به ناچار منزوی شده و دچار ضعف و استیصال خواهند شد.اگر نتوانیم خودمان را با نیازهای روز انطباق دهیم دین لطمه می بیند.

حجت الاسلام خیرخواه رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه حوزه های علمیه از صدر اسلام تا کنون منشا خدمات و برکات زیادی برای امت اسلامی بوده اند افزود :در تربیت طلاب در دنیای امروز به شدت محتاج برآورد دقیق از نیازها و مخاطرات جدید هستیم.

حجت الاسلام خیرخواه افزود :شبهات عصر جدید با شبهات قرون گذشته تفاوت زیادی داشته و عمق و گستره بیشتری پیدا کرده است.برای تقویت حوزه ها باید در جذب طلاب دقت بیشتری نماییم.طلاب باید در کنار یادگیری علم،تهذیب نفس را هم در دستور کار خود قرار دهند.باید با توجه به نیازهای روز ،فهم طلاب از مسائل روز را افزایش دهیم.

ابوبکر آخوند خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر به عنوان سخنران دیگر این نشست ضمن تشریح دیدگاه امام بخاری رح در زمینه اهمیت یادگیری علم ،تاکید کرد: علم و فقه هر دو یک مسیر را برای افزایش معرفت انسان طی می کنند.

آخوند خوجملی افزود: مدرسان در حوزه های علمیه نباید به مباحث دیدگاهی سطحی و قشری داشته باشند و در آموزش طلاب در حوزه ها باید مسائل زیربنایی مثل اصل و مبانی فقه را نیز یاد بدهیم.به هم پیوستگی و ارتباط انکار ناپذیر  علوم نیز از جمله واقعیاتی است که در آموزش حوزه ها باید مد نظر مدرسان قرار گیرد.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن