اخبارداخلی

طغیان کرونای انگلیسی در کرمانشاه

هشدار مسئولان بهداشتی به شهروندان

آوای سنت: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،تنها راه مقابله با انتشار ویروس کرونا را استفاده از ماسک عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، ابراهیم شکیبا با بیان اینکه ۹ شهر استان کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب، اسلام آباد، پاوه و کنگاور، هرسین و…  در وضعیت قرمز بسر می برند، گفت: هم اکنون شهرهای جوانرود، روانسر، دالاهو و قصر شیرین وضعیت نارنجی را تجربه می کنند و طبق پیش بینی های قبلی، کرمانشاه نیز مانند مراکز سایر استانها قرمز شده است. متاسفانه استان کرمانشاه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در وضعیت نامناسبی قرار داد.هر فردی که از ماسک استفاده نکند مانند کسی است که یک بمب میکروبی و ویروسی خطرناک انگلیسی را با خودش حمل می کند. این نوع ویروس نسبت به ویروس کرونای “ووهان” چین قدرت بیماری زایی بالاتری دارد و بسته به سیستم ایمنی افراد، سن، بیماریهای زمینه ای و … شدت علائم آن در افراد مختلف متفاوت می باشد.

وی افزود: سرپرستان خانواده ها که معمولا جهت انجام کارهای روزانه به بیرون می روند، بیش از پیش باید دلسوز فرزندان شان باشند، چرا که ما با ویروس جهش یافته مواجه هستیم و این ویروس افراد سن پایین و کودکان را نیز مبتلا می کند. به این ترتیب باید بپذیریم که عملا در خیز چهارم کرونا بسر می بریم. انتظار می رود نود و پنج درصد از مردم از ماسک استفاده کنند، چون درغیر این صورت چرخه ابتلا متوقف نخواهد شد. شمار مبتلایان کرونای انگلیسی در استان افزایش یافته است و متاسفانه در حال حاضرهفتاد درصد تست‌های مثبت کرونا، ابتلای افراد به کرونای انگلیسی را نشان می ‌دهد و می توان گفت این نوع کرونا جایگزین ویروس کرونای معمولی در استان شده است.

دکترشکیبا با اذعان به به طولانی شدن تعطیلی مشاغل مختلف و ضرورت نگاه بیشتر به معیشت مردم اظهار داشت: سیاست دولت این است که با نارنجی و قرمز شدن شهرها به تعطیلی ها تداوم بخشد. لیکن اگر مردم به طور مرتب از ماسک استفاده کرده و از مسافرت پرهیز کنند، ضرورتی برای اعمال تعطیلی ها نخواهد بود. اگرچه از زمان پیدایش کرونا بیمارستانها تجهیز شده و امکانات زیادی فراهم شده اند، ولی این مسئله را در نظر داشته باشیم که با چند برابر شدن موج مبتلایان آن هم در کمتر یک هفته نمی توان پاسخگوی وضعیت پیش آمده بود. با این حال تجهیزات مورد نیاز برای انجام تست کرونای انگلیسی در استان مهیا شده و افراد نیازی به انجام این تست مبنی بر اینکه بیماری شان از نوع انگلیسی یا معمولی است، ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: به دنبال شلوغی بازار خریدهای نوروزی و برگزاری مهمانی ها و انجام سفرهای نوروزی از سوی برخی افراد، افزایش مبتلایان و افزایش مرگ و میرها اجتناب ناپذیر خواهد بود. تجمع بدون ماسک مردم در مرکز عمومی و پخش کالا مطمئنا می تواند در مدت چند دقیقه همه جمع را به کرونا مبتلا کند که در روزهای گذشته افتاده است. برخی از مردم ترجیح می دهند که در روزهای همه گیری از دو لایه ماسک استفاده کنند که باید بگویم هیچ لزومی برای استفاده از دو ماسک نیست و همین که افراد از ماسک های استاندارد استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند و همچنین در مکان های شلوغ حاضر نشوند، برای پیشگیری از انتقال این ویروس کفایت می کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن