اخبارخارجی

عرضه تابلویی از نمای کعبه برای فروش در مزایده ساتبیز

آوای سنت : یک تابلو از نمای کعبه متعلق به قرن هجدهم برای فروش در مزایده ساتبیز به نمایش گذاشته شده است.

به نقل از الیوم السابع، حراج خانه ساتبیز، مزایده ای را با عنوان «هنرهای جهان اسلام و هند از جمله فرش های فاخر» از ماه گذشته آغاز شده است.  تعدادی از قطعه های قدیمی و سنتی در این مزایده فروخته شد.

 تابلویی از نمای کعبه که متعلق به قرن هجدهم است، از جمله این قطعه های مزایده گذاشته است. ارزش این تابلو بین شش هزار تا هشت هزار پوند تخمین زده شده است، اما تاکنون به فروش نرسیده است.

مسلمانان بسیاری در قرن های هجدهم و نوزدهم در منطقه کوتچ در ایالت گجرات ساکن بودند. حکام کوتچ به مسلمانان توجه داشتند و  قایق های در سواحل آنها برای انتقال مسلمانانی وجود داشت که از سراسر هند برای مناسک حج می روند. احتمال بسیار وجود دارد که  عکس از مکه مکرمه و عکس دیگری  از مدینه منوره توسط یک هنرمند کوتچ پس از سفر به اماکن مقدسه اسلامی ترسیم شده است.

همچنین ممکن است که این دو عکس از مکه مکرمه و مدینه منوره که براساس کتیبه های اروپایی است، توسط گردشگران غربی به هند آورده شده باشد. چشم انداز غیرمعمول این مناظر قابل توجه است و با منظره رایج از اماکن مقدسه  که در هند و ترکیه در قرن نوزدهم ترسیم شده است، تضاد دارد.

ساتِبیز یک حراج‌خانه چندملیتی آمریکایی است که یکی از بزرگترین حراجی‌های آثار هنری، جواهر و مجموعه‌ها را اداره می‌کند. فعالیت‌های ساتبیز سه بخش است: حراجی، مالی، توزیع. ساتبیز چهارمین حراجی قدیمی جهان است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن