اخبارداخلی

فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول سیستان و بلوچستان آغاز شد

آوای سنت : معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آزمون های هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و غربالگری آنان با هدف شناسایی به موقع دانش آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره در پایه‌های هفتم، هشتم و دهم آغاز شده است.

حجت الاسلام علی خیور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی جدید متفاوت از سال های گذشته، آزمون ها در سامانه my.medu.ir بارگذاری شده و تحلیل نتایج به صورت آنی انجام خواهد شد و دانش آموزان پس از ثبت نهایی آزمون می‌توانند کارنامه آزمون‌های رغبت و توانایی خود را مشاهده کنند.

وی در خصوص آزمون های هدایت تحصیلی افزود: تمامی دانش آموزان باید با مراجعه به سامانه my.medu.ir در قسمت برنامه‌های پرورشی وارد بخش هدایت تحصیلی شده و نسبت به تکمیل پرسشنامه‌های رغبت و توانایی اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: مدیران مدارس موظفند با مراجعه به سامانه my.medu.ir و ورود به سامانه نماد در قسمت برنامه‌های پرورشی ابتدا نسبت به معرفی خود در مدارسی که آمار دانش آموزی زیر ۴۰ نفر دارند یا معرفی یکی از کارکنان مدرسه در مدارس با آمار بالای ۴۰ نفر دانش آموز بعنوان رابط مشاوره بر اساس شرایط درج شده در سامانه اقدام کنند.

وی افزود: مدیران باید نسبت به فعال سازی آزمون‌های غربالگری برای پایه‌های ذکر شده، اطلاع رسانی به موقع و مناسب به تمامی دانش آموزان و کارکنان مدرسه و ترغیب دانش آموزان به شرکت در آزمون‌ها اقدام کنند.

حجت الاسلام خیور گفت:دانش آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره پس از ارزیابی برای دریافت خدمات حمایتی تخصصی به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی سطح استان و دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد ارجاع داده می‌شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن