اخبارداخلی

فرمانداران سیستان و بلوچستان نسبت به شناسایی فاقدین شناسنامه اقدام کنند

آوای سنت : مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه فاقدین شناسنامه در راستای نامه وزیر کشور، فرمانداران باید نسبت به شناسایی افراد اقدام کنند تا با تعامل و همکاری نسبت به تعیین تکلیف این افراد اقدام کنیم.

علی رحمتی با هدف افزایش تعامل و همکاری با حضور در فرمانداری شهرستان قصرقند با هاشمزهی فرماندار دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هویت شهیدان «ارجمندی و صیادی» گفت: مجموعه ثبت احوال در دفاع از مرزهای هویتی هیچگاه پا پس نکشیده و در راستای پاسداری از اسناد سجلی و هویت در استان دو شهید تقدیم نظام کرده و در این مسیر گام بر می‌دارد.

وی بیان کرد: در حوزه فاقدین شناسنامه در راستای نامه وزیر کشور و در خصوص شناسایی فاقدین، فرمانداران می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها نسبت به بررسی موضوع و شناسایی افراد اقدام کنند تا با تعامل و همکاری نسبت به تعیین تکلیف این افراد تلاش کنیم.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در خصوص ثبت به موقع وقایع حیاتی اقدامات بسیاری در سطح استان صورت گرفته و نیاز است دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها بیشتر از قبل در زمینه ثبت فوت به صورت جدی با ثبت احوال همکاری کرده و ظرف مهلت قانونی نسبت به اعلام وقایع اقدام کنند.

رحمتی بیان کرد: سامانه سهیم سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یک سامانه جامع در راستای هوشمندسازی خدمات ثبت احوال راه‌اندازی شده و در حال تکمیل شدن است تا بتوانیم خدمات را به صورت مجازی و سریعتر از قبل به مراجعین ارائه کنیم.

هاشمزهی، فرماندار شهرستان قصرقند با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: جایگاه ثبت احوال یک جایگاه ویژه است و وظیفه آن هم خطیر است، زیرا صیانت از هویت ایرانی بسیار با اهمیت است.

وی بیان کرد: هویت ایرانی به دلیل اهمیتش مورد هجمه افراد خاطی است و باید در راستای حفاظت و پاسداری از هویت ایرانی تلاش نماییم و ما در کنار ثبت احوال و با تمام توان در راستای پاسداری از هویت ایرانی و اسناد سجلی تلاش خواهیم کرد.

افتتاح بیست و یکمین سامانه ارائه خدمات ثبت احوال در دفتر پیشخوان

همچنین همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و در راستای برون سپاری خدمات و افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مراجعین با حضور رحمتی مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان و هاشمزهی فرماندار شهرستان قصرقند و جمعی از مسئولین بخش ساربوک، بیست و یکمین سامانه ارائه خدمات ثبت احوال در دفتر پیشخوان در بخش ساربوک شهرستان قصرقند افتتاح شد.

رحمتی، مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: هدف از افتتاح این سامانه‌ها در دفتر پیشخوان ارائه خدمات سریع به مردم استان است و تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت دفاتر پیشخوان سطح دسترسی مردم به خدمات هویتی را آسان‌تر کنیم و رضایت مردم از خدمات را افزایش دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن