اخبارخارجی

«فوزیه یونس» اولین زن مسلمانی که به عنوان سرکنسول انگلیس در کانادا منصوب شد

آوای سنت : وزارت امور خارجه انگلیس یک زن مسلمان پاکستانی تبار را به عنوان سرکنسول این کشور در تورنتوی کانادا منصوب کرد.

به نقل از القدس العربی، وزارت امور خارجه انگلیس با اتخاذ تصمیم «فوزیه یونس» مسلمان پاکستانی تبار مقیم انگلیس را به عنوان سرکنسول این کشور در تورنتوی کانادا منصوب کرد تا اولین دیپلمات مسلمان انگلیسی باشد که سمت ریاست هیئت دیپلماتیک انگلیس در خارج از این کشور را برعهده دارد.

این تصمیم همزمان با انتخاب «حمزه یوسف» به عنوان رهبر حزب ملی اسکاتلند و وزیر اول اسکاتلند اتخاذ شده است.

رزی دیاز، سخنگوی انگلیس در خاورمیانه و شمال آفریقا درباره خبر انتصاب همکارش به عنوان سرکنسول در توئیتی نوشت: فوزیه یونس اول زن مسلمانی است که ریاست یک نمایندگی بریتانیا را در خارج از این کشور برعهده دارد و آخرین نفر نیز نخواهد بود.

این سمت اولین انتصاب در کارنامه فوزیه یونس، دیپلمات پاکستانی تبار انگلیس نبود، زیرا او پیش از نیز به عنوان مدیر ارتباطات کمیسیون عالی انگلیس در اسلام آباد پایتخت پاکستان را برعهده داشت. همچنین در بنگلادش و سریلانکا به عنوان دیپلمات فعالیت می کرد.

فوزیه پس از تصدی این سمت در توئیتی نوشت: من به عنوان سرکنسول بریتانیا در تورنتومنصوب شدم. فکر کنم این اولین بار است که یک زن مسلمان ریاست یک مقام دیپلماتیک را برعهده می گیرد، اما مطمئنا آخرین بار نخواهد بود.

فوزیه در همین توئیت از تلاش خانواده‌اش برای او گفت و نوشت: اعتبار امروز من برای پدرم است که ساعت چهار صبح مرا به ایستگاه اتوبوس می برد تا به مصاحبه‌های شغلی برسم. برای مادر مرحومم است که از من حمایت کرد و در سال‌های دانشگاه در ایستگاه اتوبوس منتظرم بود که مبادا از خیابان‌های تاریک به تنهایی عبور کنم.

فوزیه یونس گفت: دخترانی که شبیه من هستم و در داخل و خارج از کشور با تبعیض و نژادپرستی روبه رو هستند،می گویم که به کسی اجازه ندهیم که قدرت شما را محدود کند، شما می توانید دنیا را تغییر دهید.

وزارت امور خارجه انگلیس نیز در توئیتی این سمت را به فوزیه تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن