اخبارخارجی

قبول مسئولیت قتل شیرین ابوعاقله توسط ارتش صهیونیستی

آوای سنت : چهار ماه پس از کشته شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار ارشد شبکه الجزیره در کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۱۴ شهریور اعلام کرد که به «احتمال زیاد» یک سرباز اسرائیلی او را کشته است.

ارتش اسرائیل بیانیه‌ خود را در پایان تحقیقات پیرامون این خبرنگار منتشر کرد و می‌افزاید که سرباز اسرائیلی «به احتمال زیاد»، به شکل «تصادفی» وی را کشته است.

شیرین ابوعاقله ۵۱ ساله در جریان آتشباری سنگین نظامیان اسرائیلی در روز ۲۱ اردیبهشت امسال در اردوگاه فلسطینی جنین در کرانه باختری کشته شد.

تشکیلات خودگردان فلسطینی، شاهدان متعدد این رویداد و خانواده این خبرنگار همواره ابوعاقله پافشاری می‌کردند که سربازان اسرائیل «عامدانه» او را کشتند و اصولا هیچ فرد مسلح فلسطینی در آن حوالی نبود.

این خبرنگار کارکشته فلسطینی از مسیحیان ساکن شرق اورشلیم بود که به مدت ۲۵ سال گزارش‌های میدانی در حمایت از فلسطینیان تهیه می‌کرد.

تهیه‌کننده او، علی السمودی، نیز در روز حادثه از ناحیه کمر تیر خورد. آقای السمودی یکی از شاهدان تحقیقات بین‌المللی در باره این رویداد بود اما اسرائیل اظهارات او را باطل می‌دانست.

سازمان‌های خبری متعدد بین‌المللی از جمله شماری از رسانه‌های جهانی و آمریکایی در تحقیقات گسترده تاکید کردند که اسرائیل این خبرنگار را از فاصله نزدیک کشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن