اخبارداخلی

قسط دوم حج برای خرید ارز دریافت می‌شود

آوای سنت : سازمان حج و زیارت اعلام کرد: قسط دوم هزینه حج از زائرانی که قرار بود برای حج تمتع ۹۹ بروند را برای خرید ارز دریافت می‌کند.

سازمان حج و زیارت در بهمن ماه، پیش از آن که حج تمتع تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، لغو شود اعلام کرد که هزینه این سفر در دو قسط دریافت می‌شود. قسط نخست که مبلغ آن ۲۵ میلیون تومان بود در اسفندماه از زائران گرفته شد. با لغو حج ، سازمان حج اعلام کرد که در تلاش است تا نرخ ارز را برای حج آینده ثابت نگه دارند و زائران در حج بعدی با افزایش هزینه‌های ارزی مواجه نشوند.

سهمیه حج ایران در سال ٩٩ جمعیتی بالغ بر ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر بود که به گفته رییس سازمان حج، ۷۶ هزار و ۸۲۸ نفر در کاروان ثبت نام کرده بودند و از آن تعداد ۷۲ هزار و ۹۱۴ نفر، قسط اول را که عددی بالغ بر ۲۵ میلیون تومان بود، پرداخت کرده بودند و مجموعا رقمی بالغ بر ۱۸۲۲ میلیارد تومان جمع‌آوری شده بود که سازمان حج گفت عینا ۱۸۰۰ میلیارد تومان آن را برای خرید ارز به نرخ مصوب دولت، به حساب بانک مرکزی واریز کرده است.

با توجه به موافقت هیأت دولت، ارز اختصاص یافته برای زائران حج ۹۹ به صورت سپرده برای حج سال آینده حفظ خواهد شد

زائرانی که قسط اول را واریز کردند، با درنظر داشتن درجه کاروانی که انتخاب و نام نویسی کرده اند باید مبلغ باقیمانده را به عنوان قسط دوم و به صورت علی الحساب بپردازند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن