اخبارخارجی

قوانین تبعیض آمیز انگلیس بر علیه مسلمانان

آوای سنت :  انگلیس قوانینی را وضع  کرد که اجازه می دهد تابعیت مسلمانان را سلب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، موسسه روابط نژادی اعلام کرده است که سیاست دولت انگلیس تبدیل شهروندان مسلمان به شهروندان درجه دوم است و این موضوع در نتیجه قوانینی است که به مسلمانان اجازه سلب تابعیت بریتانیا را می دهد.

روزنامه بریتانیایی گاردین در گزارشی که روز یکشنبه منتشر شد به نقل از این موسسه نوشت: قانون ملیت و حفاظت از مرزها که اجازه سلب تابعیت از شهروندان را می دهد،دردرجه نخست، مسلمانان را هدف قرار داده است. این قانون،همچنین ریشه تبعیض را مستحکم و شکلی از شهروندی را با درجه کمتری نسبت به سایر بریتانیایی ها ایجاد می کند.

در گزارش این مؤسسه آمده است که سیاست‌های مقامات انگلیس عمدتاً بریتانیایی‌های آسیای جنوبی را هدف قرار می‌دهد که بیشتر آنها از جامعه مسلمان هستند.

گاردین اشاره کرد که گزارش مؤسسه موسوم به «IRR» در پرتو جنجال‌هایی است پس از قاچاق شمیمه بیگم دختر ۱۵ ساله به مناطق تحت کنترل دولت اسلامی، ایجاد شده است.بریتانیا به همین بهانه و بر اساس قانون فوق تابعیت او را سلب کرد.

این روزنامه به نقل از فرانسیس وبر،معاون اجرایی مؤسسه که این گزارش را منتشر کرد،نوشت:پیامی که قوانین سلب تابعیت و اجرای آن عمدتاً علیه مسلمانان آسیایی تبار بریتانیا ارسال می‌کند،این است که اینها علیرغم اینکه پاسپورت بریتانیایی دارند، شهروند واقعی نیستند و هرگز هم این گونه نخواهند بود.

وبر گفت:در حالی که یک شهروند بومی بریتانیایی می‌تواند فجیع‌ترین جنایات را مرتکب شود بدون اینکه حق خود برای بریتانیایی ماندن را به خطر اندازد، هیچ یک از حدود ۶ میلیون شهروند غیربومی بریتانیا نمی‌توانند از ماهیت ملیت خود اطمینان داشته باشند.

وی افزود: قبل از استفاده از این قانون علیه واعظ مسلمان ابوحمزه المصری در سال ۲۰۰۳، مقامات انگلیسی طی ۳۰ سال تابعیت هیچ شهروندی را سلب نکرده بودند. اما آنهادر حال بررسی پرونده ۲۱۷ نفر با هدف سلب تابعیت بریتانیا از آنها از زمان فروپاشی داعش در سوریه در سال ۲۰۱۷ هستند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن