اخبارخارجی

«ماهر یونس» پس از ۴۰ سال حبس در زندان‌های صهیونیستی آزاد شد

آوای سنت : مادر «ماهر یونس» اسیر فلسطینی پس از چهار دهه دوری از فرزندش، امروز فرزندش را پس از آزادی از زندان های اشغالگران صهیونیستی در آغوش گرفت.

به نقل از المیادن، «ماهر یونس» اسیر فلسطینی ساکنان شهرک عاره امروز پس از ۴۰ سال حبس در زندان های رژیم صهیونیستی به آغوش گرم خانواده اش بازگشت.

وزارت اسرا و آزادگان گزارش داد: نیروهای اشغالگر، ماهر یونس را آزاد کرد و وی به همراه برادرش به منزل رفت . مادر یونس یا حلقه گل به استقبال پسرش آمد و او را درآغوش گرفت.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی در رژیم صهیونیستی نسبت به برپایی جشن استقبال از ماهر یونس هشدار داده بود. به طوری که نیروهای زیادی از ارتش صهیونیستی برای جلوگیری از هرگونه تلاش برای برپایی مراسم آزادی  این اسیر در مناطق مختلف فلسطین مستقر شدند.

اما باوجود تدابیر بن گویر، فلسطینی های شهرک عاره جشن گسترده ای را با بازگشت این فرزند مقاومت برگزار کردند.

ماهر یونس پس از دیدن مادر، به سرعت به قبرستان و زیارت قبر پدرش که در زمان حضورش در زندان از دنیا رفته بود، رفت. یونس در اولین اظهارات خود پس از آزادی گفت: آزادی را برای همه آرزو می کنم. ان شاء الله همه اسیران آزاد شود. شیرین هدیه وفاق ملی است. امیدوارم وطنم را آزاد بینم همانگونه که من امروز آزاد شدم.

یونس همچنین گفت: عمر رژیم صهیونیستی ۷۴ سال است. اما سن مادر من ۸۴ سال است. این مسئله بزرگ‌ترین پیام بر حق ما بر سرزمین مان است. بنابراین ما ماندگار خواهیم بود.

ماهر یونس از قدیمی ترین اسرای بازداشت شده است که از قبل از امضای توافقنامه اوسلو دستگیر شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن