اخبارخارجی

محکومیت سفر هیات اسرائیلی به امارات

 آوای سنت: شمار زیادی از گروه‌ها، مؤسسات، احزاب و شخصیت‌های عربی و اسلامی سفر هیئت مشترک آمریکایی- اسرائیلی به امارات را محکوم کردند.

به گزارش آناتولی، شمار زیادی از گروه‌ها، مؤسسات، احزاب و شخصیت‌های عربی و اسلامی با بیان اینکه سفر هیئت آمریکایی- اسرائیلی به امارات در نوع خودش بی سابقه است، معتقدند که این سفر موجب پراکنده شدن موضع عربی و تضعیف قضیه فلسطین خواهد شد و به این ترتیب مخالفت خود را با این اقدام، اظهار کردند.

نخستین هواپیمای اسرائیلی حامل هیئتی آمریکایی اسرائیلی، روز دوشنبه گذشته در فرودگاه ابوظبی فرود آمد، این اتفاق تقریبا ۳ هفته پس از توافق اسرائیل با امارات انجام شد.

مراد العضایله، دبیر کل حزب جبهه کار اسلامی اردن، این سفر را موجب از بین رفتن اتحاد عربی و تضعیف مسئله فلسطین دانست.

وی افزود: معتقدم که هر گونه اقدامی در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل، خیانت است و به رژیم صهیونیستی خدمت می‌کند و هیچ منفعتی برای فلسطین ندارد.

یحیی السعود، رئیس کمیته فلسطین در پارلمان اردن نیز گفت: عادی سازی روابط با اسرائیل، تغییری در تصویر رژیم صهیونیستی ایجاد نمی‌کند.
محمد بدرالدین، دبیر روابط خارجی حزب کنگره خلق سودان نیز در همین راستا تأکید کرد: موضع ما در برابر مسئله فلسطین اصولی است و ما نسبت به این مسئله و حق ملت فلسطین در برپایی دولت خود به پایتختی قدس، تعصب داریم.
همچنین واصل ابویوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تصریح کرد: فرود هواپیمای اسرائیلی در خاک امارات به معنای ضربه به مسئله فلسطین است.
وی افزود: عادی سازی روابط با اسرائیل بدون اینکه مردم فلسطین به حقوق خود دست‌یابند، باعث ایجاد صلح و آرامش در منطقه نخواهد شد.

در تونس نیز شماری از نمایندگان جمعیت‌ها و افراد مخالف با عادی سازی و احزاب مختلف این کشور با تجمع در مقابل پارلمان تونس خواستار تصویب قانونی شدند که به موجب آن، عادی‌سازان روابط با اسرائیل مجرم شناخته شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن