اخبارخارجی

مسجد «پتالینگ جایا» مالزی، بهشتی برای کودکان اوتیسم

آوای سنت : مسجد «کامپونگ تانکو» در «پتالینگ جایا» مالزی از بیرون شبیه به دیگر مساجد است اما در دو سال و نیم گذشته این مسجد پذیرای بازدیدکنندگان غیرمسلمان است که نه برای اهداف مذهبی بلکه برای جستجوی پناهگاه و بهشتی برای کودکان اوتیسم خود به این مکان می آیند.

به نقل از «freemalaysiatoday»،مسجد «کامپونگ تانکو» در «پتالینگ جایا» شهری اقماری نزدیک منطقه فدرال کوالالامپور در مالزی از بیرون شبیه به دیگر مساجد است؛مکانی برای عبادت و یک حرم معنوی برای جامعه مسلمانان محلی. اما در دو سال و نیم گذشته این مسجد پذیرای بازدیدکنندگان غیرمسلمان است که نه برای اهداف مذهبی بلکه برای جستجوی پناهگاه و بهشتی برای کودکان اوتیسم خود به این مکان می آیند.

این مسجد که در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی ساخته شده است ،فضایی امن را برای کودکان اوتیسم فراهم می کند تا به فعالیت هایی مانند هنر ، رنگ آمیزی و بازی هایی بپردازند که والدین و اعضای خانواده نیز در آنها مشارکت دارند.

«وان حزینی وان حسین»،متولی مسجد در این باره گفت:درهای این مسجد به روی همه اعضای جامعه بدون توجه به دین و نژاد آنها باز است.

وی افزود: مهمترین چیز تامین نیازهای منحصر به فرد کودکان مبتلا به اوتیسم است.

گروه بازی این مسجد از زمان راه اندازی تا کنون واکنش های بسیار خوبی را از سوی والدین کودکان اوتیسم در پی داشته است.

حسین در این باره می گوید: من همیشه گفته ام که این مسجد مکانی برای والدین دارای کودکان اوتیسم است که می توانند احساسات ، مشکلات و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند. آنها می توانند در این مکان حمایت شوند و احساس انزوا نکنند.

وی از جامعه محلی تشکر کرد که نه تنها این برنامه را پذیرفته اند بلکه به خوبی از آن حمایت می کنند.

متولی مسجد «پتالینگ جایا» در این باره گفت: همه افراد جامعه از این طرح حمایت کرده اند و این مسئله بر اعتقاد همیشگی من که مسجد فقط جای عبادت نیست،صحه می گذارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن