اخبارخارجی

مسلمانان آمریکا و پرداخت زکات

آوای سنت: مسلمانان آمریکا در سال ۲۰۲۱ یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار زکات پرداخت کردند.

براساس گزارش سرویس ترجمه آوای سنت به نقل از میدل ایست آی، گزارشی که توسط ابتکار عمل خیریه اسلامی در دانشگاه ایندیانا منتشر شد، نشان می دهد پولی که مسلمانان آمریکایی در قالب زکات در سال ۲۰۲۱ پرداخت کردند، نزدیک به ۱.۸ میلیارد دلار بوده است.

این گزارش نشان می دهد که یک مسلمان با درآمد عادی در ایالات متحده به طور متوسط ​​۲۰۷۰ دلار زکات می پردازد.

شارق صدیقی، مدیر ابتکار عمل خیریه اسلامی، گفت که بخش عمده ای از ۱.۸ میلیارد دلار  توسط مسلمانان در ماه رمضان پرداخت شده است.

صدیقی افزود: این مهم است که سازمان‌های غیرانتفاعی و موسسات خیریه راه‌های مفیدی برای همکاری با داوطلبان مسلمان آمریکایی در ماه رمضان بیابند.

بر اساس یافته‌های این گزارش، عمده زکات، حدود ۲۵.۳ درصد به سازمان‌های غیرانتفاعی بین‌المللی تعلق گرفت، در حالی که ۲۱.۷ درصد آن به دولت‌های کشورهای عمدتا مسلمان‌نشین و ۱۸.۳ درصد به سازمان های غیر انتفاعی محلی تعلق گرفت.

میدل ایست آی به نقل از شریف علی، مدیر عامل سازمان امداد اسلامی ایالات متحده آمریکا می گوید که سازمان او حدود ۱۳۵ میلیون دلار کمک های خیریه دریافت کرده است که از این میزان ۴۰ میلیون دلار، زکات است که در مقایسه با سال گذشته ۳۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: زکات یک تکلیف شرعی و راهی برای درمان آسیب های اجتماعی در جوامع ما است که مردم را فقیر و زندگی آنها را سخت کرده است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن