اخبارداخلی

مسیر رستگاری عمل به اندوخته های علمی طلاب

مولوی اسلامدوست: طلاب و علما باید عامل به دین باشند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت رمین چابهار، نجات دنیا را در گروه علم اندوزی طلاب حوزه های علمیه و عمل به آنها دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا خدابخش اسلامدوست در گفتگو با خبرنگار ما مهمترین بحث حال حاضر را توجه به امر شروع سال تحصیلی حوزه های علمیه در سراسر کشور دانست و گفت: علم دین بالاتر از کائنات و بالاتر از آن است که انسان تصور می کند و روش خداوند متعال بر این است که برای انجام کارهای خوب ، کسانی را از میان بندگانش برمی‌ گزیند.خداوند متعال همه‌ انسان‌ها را پیامبر نکرده، اما از میان شان بعضی انسان ها را به عنوان پیامبر برگزیده است.

وی افزود: از میان انبیاء الهی بعضی دارای رتبه و مقام هستند و در این میان بالاترین درجه و رتبه، مقام رسول الله صلی الله علیه وسلم است. ما امت اسلامی باید بر خود ببالیم که ، اصحاب و یاران رسول صل الله علیه وسلم بالاترین مقام و اعلی ترین درجه را دارند. بزرگترین هدف طلاب حوزه های علمیه فراگیری و نشر علوم دین است. علم باید توام با عمل باشد و اعمال به نیت اشخاص بستگی دارد. اگر تربیت انسان درست باشد، خالق یکتا او را به درجات بالایی خواهد رساند.

مولانا اسلامدوست با بیان اینکه هدف طلاب از فراگیری علم دین، رسیدن به پست و مقام دنیوی نیست و این علوم نیز پست و مقام دنیویی ندارند، افزود: خود را تحقیر نکنید. مقام طلبه در نزد باریتعالی بسیار زیاد بوده و زندگی وی بالاتر از زندگی دنیا داران و صاحبان پست و مقام است. پس از این منظر نمی توان آن دو را با هم مقایسه کرد. اما طلاب نباید به مقام خود تکبر کنند، زیرا تکبر انسان را هلاک می‌ کند. امروزه جامعه به سوی تباهی و انحراف می‌ رود و طلاب زمانی می ‌توانند جامعه را نجات دهند که علم خود را قوی کرده و در تمام علوم مهارت داشته پیدا کنند.

 امام جمعه اهل سنت رمین چابهار تاکید کرد: طلاب و دانشجویان اهل سنت باید علوم مختلف را همراه با تزکیه نفس حاصل نمایند و آن‌ وقت است که خداوند توفیق خدمت را به آنها عنایت کرده و باعث نجات  جهان رو به تباهی می شوند. این تباهی همه را هلاک می‌ کند. علوم دنیوی وابسته به دنیا و زمین است و علوم دین به آسمان و به انبیا وابستگی دارد. دراین میان بهترین شخص کسی‌ است که قرآن را بیاموزد و به دیگران برساند.

مولانا اسلامدوست تشویق فرزندان خردسال به حضور در مکاتب را از جمله مهمترین نکات تربیتی برای والدین خواند و متذکر شد: امروزه راههای انحرافی برای فرزندان زیادتر شده اند، لذا خیلی‌ باید مواظب تربیت فرزندان باشیم.شکارچیان در کمین نشسته اند تا فکر و ذهن فرزندان را به سوی انحراف بکشانند.این گونه انسان ها دشمن دین هستند. بستگی دارد به اینکه چه میزان از آنها مراقبت بعمل می آوریم.

این عالم اهل سنت بهانه آزادی برای فرزندان را از مصائب و مشکلات درون خانوادگی امت اسلامی برشمرد و عنوان نمود: آزاد گذاشتن فرزندان برای گشت و گذار در مکان های ناامن آینده سختی را برایشان رقم خواهد زد. منظور از مکان های ناامن الزاما جاهایی نیستند که به سلامتی شان صدمه بزند، بلکه که صدمه ای از مکان های ناامن به روح و روان آدمی می رسد، بسیار خطرناک تر از بلایای جسمی است. از این رو باید بدانیم که منظور از آزادی چیست و چه نکاتی را آزادی معنا می کنیم. چه بسیار هستند خانواده هایی که فرزندان خود را آزاد گذاشتند و اکنون با گرفتاری هایشان دست و پنجه نرم می کنند. جوان و نوجوانی که به مسجد می رود و به تحصیل در مکاتب همت می گماد، از ابتدا برای انتخاب مسیر آزاد نبوده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن