اخبارداخلی

مشاور سازمان دامپزشکی تاکید کرد: لزوم انجام اقدامات بهداشتی در مناطق سیل‌زده برای پیشگیری از شیوع بیماری

آوای سنت : مشاور سازمان دامپزشکی کشور، اقدامات بهداشتی دامپزشکی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها ضروری دانست.

 «امین اسدی» افزود: با بررسی خسارت های سیل اخیر در شهرستان‌های چابهار، کنارک، راسک، سرباز، نیکشهر، قصرقند، مهرستان، سیب و سوران و دلگان، انجام اقدامات بهداشتی دامپزشکی در مناطق سیل زده، امری ضروری برای پیشگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام است.

وی گفت: با توجه به هشدارهای مجدد هواشناسی و احتمال سیلاب و بارندگی‌های شدید، ارائه خدمات دامپزشکی پس از فروکش کردن سیلاب از جمله مایه کوبی، انجام اقدامات درمانی، نظارت بر دفن بهداشتی دام، سم‌پاشی و غیره در دستور کار است.

مشاور سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خدمات دامپزشکی به صورت رایگان انجام شده است و امداد رسانی هر چه بیشتر در دستور کار است. همچنین اکیپ های جهادی دامپزشکی در روزهای آینده برای ارائه خدمت به مردم به مناطق سیل زده اعزام خواهند شد.

اسدی گفت: اقدامات لازم برای ضدعفونی محل برای پیشگیری از بروز آلودگی های ثانویه در دست اقدام است و کارشناسان دامپزشکی استان در حال بررسی ابعاد دیگر حادثه و چگونگی انجام عملیات پیشگیری از بروز بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام هستند.

وی از دامداران خواست برای حفظ دام و دامداری های خود، چه برای مراحل پیش و چه مراحل پس از سیلاب توصیه های دامپزشکی را به اجرا در آورند.

مشاور سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب، همکاری نزدیک با اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی به‌منظور مایه کوبی دام‌ها بر علیه بیماری‌های مختلف، پاشیدن مواد ضدعفونی کننده در ورودی و محوطه دامداری پس از فروکش کردن سیل، سمپاشی جایگاه و بدن دام‌ها در مقابله با انگل‌های خارجی پس از فروکش کردن سیل، همکاری در اعمال مقررات قرنطینه‌ای وضع شده توسط دامپزشکی دولتی در منطقه و پیگیری از طریق مقامات مسوول برای تامین آب سالم و مناسب برای دام‌ها نیز مورد توجه دامداران باشد.

اسدی ادامه‌داد: اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از زمان اعلام گزارش وقوع سیل در مناطق جنوب استان، با تجهیز گروه های دامپزشکی در آماده باش کامل بوده و شماره تلفن ۱۵۱۲ و ادارات دامپزشکی همه شهرستان ها پاسخگوی مردم استان سیستان و بلوچستان است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن